Vin och glass

 

Lite gott vin kan muntra upp vilken hemmafru som helst.
Egentligen är jag föräldraledig men hemmafru har fått ett lyxigt sound nu för tiden så jag väljer att säga det.
Hemmafru.

Jag trodde att det var omöjligt att göra alla måsten jag har haft på listan mest hela veckan. Men nu är de gjorda, på en och samma dag.
Jag håller tummarna för att den hemmagjorda glassen som är på frysning ska smaka underbart sedan för jag har saknat glass.
LCHF i all ära.
Men när Kristoffer sitter och knaprar vitlöksbröd … ja, då finner jag mitt inre djur och vill rycka det ur hans händer för att riktigt gläfsa i mig det.
Jag håller tillbaka tyglarna för jag har ett mål.

Sötsug har jag ej och det sägs det att man inte ska ha enligt LCHF-gudarna.
Jag känner inte att ”Åh, en påse godis”. Så kunde jag känna förut. Kanske en liten bakelse här och en där. Nu har jag visserligen bakat enligt LCHF men mest för att testa, smaka och se vad som kan vara bra godisersättare. Annars ligger de i frysen å myser.

Inte alls svårt att gå på ”diet” (jag vill kalla det livsstil).
Sedan kan man säkert vara striktare än striktas med den.
Jag upplever att jag är ganska strikt. Jag har koll i alla fall.
Ser efter på produkter jag köper, kötthalt, fetthalt, kolhydrater, mängder tillsatser(obefintliga helst).
Det går bra nu.
På söndag är det dags för tredje invägningen. Den brukar sker varje söndag.
-4 kilo än så länge.
Och jag börjar tror det är fel på vår våg för det känns inte som att det kan stämma.

Det är nog enbart för att det innehåller mycket grädde, ost och smör osv i det jag äter.
Hjärnan tycker att för mycket av den sorten inte är bra. Men det är det!
Mums.
Trevlig fredag!

 

6 thoughts on “Vin och glass

  1. Jag har inga som helst problem att avstå från godis och kaffebröd. Däremot tycker jag väldigt mycket om god, rejäl mat. Och har en tendens att äta för fort och då är det lätt hänt att det blir en portion till. Grönsaker gillar jag också, så för mig handlade det mycket om att ändra proportionerna på tallriken och äta lite långsammare. Det finns 1000 sätt att gå ner i vikt på och det som passar en person behöver inte passa en annan -. det viktigaste är att man hittar sitt sätt och att man kan leva med det på lite längre sikt, tror jag. Då funkar det. -4 är jättebra – det är bara att jobba på. Grattis!

Tack för att du har något att säga!

