Stora tjejen

Är det vanligt med hysteri kring en ettårsdag?
Det är ett par månader kvar men jag kan inte få in det att min bebis ska bli ett barn (om hon inte redan är det).
Hon har börjat få sådan kroppslig kontroll att jag har svårt att hänga med.
Min lilla bebis.

Att hon blir stor får mig att tänka på ett syskon.
Men tiden är inte riktigt inne för det och då menar jag inte ägglossning utan rent praktiskt.
Jag vill inte ha ett barn för tidigt på året 😉
Mars, april, maj är perfekt.
Än blir det inge lovemaking.
Det blir ju Göteborgsresa i Juni för att fira 20,30,50 och 70 årskalas.
Och då vill jag åka ALLT på Liseberg. Då kan jag inte heller vara gravid.
Så ni får vänta.

Vi har just beställt en bilbarnstol till Alexis för hon börjar växa ur sitt babyskydd.
VÄXA UR! Min bebis.
Men hon är fortfarande min bebis.
Hon är så kramgo den där flickan. Och det är bra för det bästa som finns är att mysa med henne.
Men det ska vara på hennes villkor nu för tiden.

Förr kunde jag lägga henne på hyllan och bära runt på henne. Se henne djupt in i ögonen och borra in min kärlek i henne.
Nu är det andra toner. Hon kommer till mig när hon vill ha en kram, sitta i knä eller gnugga näsan emot min.
Men när JAG vill ge henne en eskimåpuss då puttas jag bort.
Jag kan försöka vara lika hård emot henne när hon kommer och är närhetstörstande … nä, det kan jag inte. För hon är oemotståndlig.

Detta bildspel kräver JavaScript.

11 thoughts on “Stora tjejen

  1. Första födelsedagen är alltid något speciellt! Men tänk att det snart har gått ett år…

    Så fina bilder! Den när hon har sin prickiga känning är bara så fin.
    Kram

  2. Så stor hon är ! En riktig sötnos, så himla gulligt hår med 😀
    1 år går fort. känns bara som några månader sen. Vänta du när skolåldern börjar. hujedanamej tiden verkligen bara flyger iväg då. Nånting jag märkt nu när Marwan börja skolan. snart börja 1an. Hoppas allt är fint med er 🙂
    KRAM ♥

    • Ja, din son är ju snart ett han. Det går fort och de måste få träffas snart!
      Och däremot blir det inge Kalmar i mars. Vi ska till Kristoffers mamma uppe i norr. Vi var ju nere i Kalmar över jul så det är väl inte mer än rätt att vi åker till hans mamma över påsk istället för ner till Kalmar som var tänkt ifrån början!
      Sjukt trist då jag verkligen såg fram emot att få träffa er.
      Kram

      • Ja gud 8 dagar kvar :). Tråkigt att det inte blir något, men klart ni ska åka till hennes farmor, inte mer än rätt precis som du säger 🙂 Det förstår jag med. Ni får lova mig att köra försiktigt upp och även tillbaka 🙂 ♥
        Kram

      • Stora killen!
        Ja. Sjukt trist. Får se när jag är nere nästa gång. Kanske till sommaren. OCH DÅ ÄR DU DEN FÖRSTA jag ska träffa! Så enkelt är det 🙂
        Jag kör alltid försiktigt 😉
        Kram

  3. Ja det är helt underbart med barn, små härliga individer med så olika personlighet och temperament. Njut så mycket du kan när Alexis vill pussas, snart är hon som Isac och det kan väl gå an att mamma ger en puss på kinden, max! Om du blir gravid i juni på semestern så blir det en mars bebis 😉 Kramis

    • Ja. Jag får hoppas att vi berikas med ännu ett barn när det väl bli dags. För det är inget man ska ta för givet.
      Mars, det vet ju du som har två barn i den månaden. Jag kanske ska satsa på två barn i april? 😉
      Eller på Kristoffers födelsedag den 27 mars.
      Jag hoppas att Alexis aldrig vill sluta kramas! Ska gå å krama henne när hon är femton, så hon skäms för mig haha.

  4. Ja fy sjutton vad tiden går fort … ett år … är Alexis snart redan ett år. Det är klart att den första födelsedagen är något alldeles speciellt.

    Kram till er alla! Falleralla …

Tack för att du har något att säga!

