Mirakel

Jag är inte mycket för melodifestivalen men när ryktet går om att Björn Ranelid tillsammans med Sara Li ska framföra en låt. Då måste jag ju kolla.
Så underbart. Jag hade inte tyckt om låten om det inte vore för just kungen själv, RANELID.
Jag älskar hans begåvning för det svenska språket. Ranelidskan, med andra ord.
Och nu fick han med det i en dunkande låt. Alexis satt och hoppade och klappade.
Så visst svängde den. Ranelids scenspråk var härligt och detta är inte ironi.

Massvis har något att tycka om hans medverkan. Han tog sig direkt till final, brädade Mattias Andreasson. När det stod mellan dom så trodde jag aldrig att Björn och Sara skulle gå vidare. Men jag hoppades. Höll alla tummar. YES!
Om han blir den som får representera Sverige, det återstår att se.
Sedan älskar jag Mollys låt dessutom. Men annars är jag inte så mycket för melodifestivalen.

Innan melodifestivalen var det restaurang besök. Och vi tänkte att vi inte behövde ringa och fråga om de hade barnstolar (isf hade vi kunnat ta med oss vår egen). En restaurang borde ju ha det. Men ikke, inte Spicy Cow. Så ska ni dit och har barn som inte kan sitta på egen stol eller stoffa och äta, ta med er egen stol. Dessutom hade de inget skötbord. Men har de inga stolar så förvånade det inte mig att skötbord var obefintligt.
Men inte tänkte jag byta blöja på min gullegris mitt framför alla andra ätande gäster så det blev att byta på golvet inne på toaletten.

Alexis fick sitta i knä och äta sin mat, det hade vi i alla fall tagit med oss.
Spicy Cow bjuder annars på god mat med mycket kött. Vilket passar en LCHF-are som mig. Bytte potatisen mot extra sallad och jag blev proppmätt. Men dåligt att restaurangen inte är till för alla medlemmar i familjen. Ett sällskap som kom efter oss var smarta nog att ta med sig sin egen barnstol. De hade väl varit där förr.
Det har vi med förvisso men det var innan vi hade barn och då var inte första tanken att se efter om de var tillräckligt utrustade.

Idag skulle vi fått besök av Alexis kusiner + föräldrar men de har drabbats av sjukdom och uteblir. Välkomna en annan dag!
Så idag får jag väl ta tag i lite praktiska saker. Kanske klicka hem lite grejer från nätet som jag kan pryda vårt hem med 😉
Dessutom så klippte jag mig i fredags och det är inga större förändringar så jag är nöjd 🙂

Ha en bra söndag.
”Mirakel, lalalal” ”Om kvinnan skulle avstå ifrån mannens säd i 60 år skulle hela mänskligheten dö ut” ”Kärleken är världens största atombomb” RANELID!

4 thoughts on “Mirakel

      • Jag håller med Znogge och misstänker att många röstade ”bara för att” …

        Fast jag är inte så himla förtjust i honom som författare heller … faktiskt. Men beundrar hans ”tåga”.

        Kram!

  1. Ping: Skuggregering, Prinsessfödsel och Ranelid | SKATANS TANKAR

Tack för att du har något att säga!

