Ikea i all ära

Oj, jag blev chockad när jag för en gång skull tittade in hur många visningar/läsare jag har. Det har tydligen skjutit i höjden… Jag får kolla igen sedan för att se så att jag inte såg i syne. Roligt om det kommit fler läsare, men gör er gärna till känna så att jag har mer koll 😉

I lördags kom dagen jag våndats för hela veckan. Jag skulle åka till IKEA, alldeles själv. HELT SJÄLV. Inte jag och Alexis. Utan bara Therese, jag!.
Jag skulle inte vara mamma (även om det var till Alexis jag skulle handla). Jag skulle vara mig själv. Och nä, det var inte det jag våndades över.
Jag har inte glömt vem jag är mellan alla blöjbyten och nappflaskor.
Utan våndan kom för att lämna över allt ansvar, att vara ifrån Alexis i massvis med timmar (Då IKEA ligger en timme bort).

På vägen dit var det ganska frid och fröjd. Hög volym och falsksång.
Leta parkering i tio minuter. Varför ska alla vara där när JAG är där?
In på IKEA och plocka till mig alla hyllor och grejer som jag skulle ha, in på hobbyaffären och köpa grejer till Alexis kalaskort (inbjudningskort, hon blir ju ett bast april).

Och jag som trodde att Sverige nuförtiden var att sitta vid datorn, mobilen, tvn eller tvspel. Men nej, där inne kryllade det av hobbyfantaster och jag förstår dom. Där inne föds idéer och man(jag) vill så gärna köpa allt. Jag fick först skaffa mig en idé om hur jag skulle göra korten och köpa utifrån det istället för att köpa allt och använda hälften.

Sen for jag hem och lycklig var jag när jag fick en stor kram av min lilla tjej när jag. Hon hade knappt sovit.
Men Kristoffer, efter massvis med misslyckade försök, tog fram triumfkortet: Vagnen.

Så de gick en runda och hon somnade. Men bara för en timme för sen kom ju jag hem.
Nu har Alexis ytterligare två hyllor, en beklädd soffa och en klocka. Nu behöver hon inte mer, annars har hon ingen lekyta 😉

Jag köpte träningsbyxor åt mig själv samt var inne i BHbutiken och skulle testa lite sportbhar. Trött på lager, på lager, på lager. Tuttarna sitter ju ändå inte på plats så nu går jag all in och köper en. Jag vet att det kommer kosta några slantar. Jag har inte köpt den än då min enorma storlek inte fanns inne på lager. Men hon beställer hem så får man se om man vill ha den sedan. Oftast, alltid, så sitter den som en smäck sedan. Så jag väntar ihärdigt på att få testa och att våga ge järnet. Sisodär 500-600 fattigare för bhn.

Det var i alla fall en nyttig erfarenhet att vara ifrån Alexis så många timmar, vi pratar om fem timmar här. Jag uppdaterade Kristoffer om läget hela tiden, samtidigt som han uppdaterade mig mat och icke existentiella sovstunder.

Idag var vi över till Alexis kusiner. Var ett tag sedan vi var där sist så det var trevligt 🙂
Tyvärr tog jag inget kort över huvud taget. För jag var så upptagen men att ha trevligt.
Nu ska jag skruva ihop lite Ikeaprylar. Kontoret som hade premiär idag på fyran är nu slut!
Trevlig kväll.

One thought on “Ikea i all ära

Tack för att du har något att säga!

