Läkaren

Läkartid 14:00 hade vi (Alexis) idag.
Kolla varför hennes viktkurva är som den är.
Nu väger hon 8060 och är 71,5 cm lång.
Äntligen har vi kommit över åtta kilo. Känns som om att hon är minst på hela öppna förskolan om man ser på de som är jämnåriga. Sedan finns det knubbiga fem månaders som väger nio kilo 😉
Alexis var liten redan när jag klämt ut henne, 3076.

Efter vägning och mätning fick vi träffar doktorn som kände och klämde på henne och frågade om familjens sjukdomshistoria, den gjorde jag kort för den är inte lång.
Talade om graviditeten, förlossningen, Alexis matvanor osv. Han antecknade.
Verkade lite nervös (säkert för att jag är så enormt snygg och har såå stora bröst att han tappade hakan).

Alexis, patienten, var så duktig så. Försökte ta bort farbror doktorns hand när han tryckte på hennes mage. Det var säkert obehagligt men hon tillät sig att undersökas.
Doktorn sa:
”Det är en frisk tjej vi har att göra med här”
TAAACK. Det var det enda jag ville höra.
Hon är på banan igen enligt kurvan. Om man nu ska följa den strikt …

Jag har aldrig trott att hon varit sjuk av något slag men det är bra att kolla upp, verkligen. OM det nu hade varit något. Som jag en gång DRÖMDE, ämnesomsättningscancer var det inte tal om.

På tal om ämnesomsättning så har jag gjort chokladnötsgrej. Smält choklad och plandat i hackade nötter av olika slag. Låta det stelna och sedan avnjuta.
Få se om det är något för mina smaklökar då tre andra bakverk har gått åt h*lvete.

Som avslutning får ni några bilder på Alexis när hon och jag leker i hennes rum 🙂

Detta bildspel kräver JavaScript.

7 thoughts on “Läkaren

  1. Säger som du, äntligen över 8 kg; vi var med på 10 mån kontroll på BVC idag! Listan avbockad fint 🙂 8215 g (+325), 72 cm lång ( +1). Hon följer sin kurva perfekt 🙂

    KRAM

  2. Hon är så söt lilla gumman, så fint hår!
    Vi trodde ju Wills skulle vara tyngre än Alexis men när vi vägde han i veckan hos bvc så var han på 7760g och 68,5cm lång. Så om man tänker på ”åldersskillnaden” så är det stor skillnad men inte annars. Hur mycket bör en flicka på nio månader väga?

    Fint pussel hon har. Vart har ni hittat det?
    Ha en härlig helg med familjen så hoppas jag vi hörs o ses snart!

    • Nä. Hon är så liten vår lilla tjej. Om hon ska ligga på medelkurvan så ska hon väl väga 8,5 kilo eller så.

      Pusslet köpte vi på barnens hus. Superbra underlägg för att inte slå direkt i golvet när hon försöker sig på att krypa. Sedan går det ju att stänga in henne om hon inte är snäll 😉

      Ja! Hoppas vi ses snart!

  3. Ser förresten att ni haft sam,ma problem med alexis som vi haft med Elsa, hon har också planat och jag har oroat mig för ALLT, men nu var hon tillbaka igen =) De är lika våra tjejer =)

    Och du klart som f-n att det var av din skönhet och dina bautabröst som han va nervös 😉 hahaha! Du e skön du =) KRAM

  4. Vad fin hon är och skönt med lugnande besked!
    Fia har legat under medelkurvan sedan hon tittade ut (vägde 3250 men ramlade raskt ned till under 3 kg) och har legat prick på den undre kurvan sen dess.

    Men de är små och tuffa! 😀 Jättefina bilder på din lilla skatt!

Tack för att du har något att säga!

