Long time no see

Ja, dagarna flyger förbi och att sitta vid datorn har inte varit första prio även om det kliat i fingrarna till att leverera ett blogginlägg. Flera kvällar i rad har jag nästan plockat upp mobilen och levererat ett men jag vill ha med bilder och det blir krångligare med mobilen så här kommer bilderna istället.
På Alexis nymöblerade rum efter shoppingturen i lördags.

Detta bildspel kräver JavaScript.


Jag funderar på att åka själv till Valbo(gävle, tio mil) för att få in det vi inte kunde få med oss denna gången. För det får inte plats med vagn osv. Det skulle innebära att jag åtminstone är borta i tre timmar, minst. Och SÅ länge har jag aldrig varit ifrån min lilla prinsessa förut!
Få se om jag vågar överlåta allt ansvar till Kristoffer. Det är inte det att han INTE skulle klara av det. Utan mer att jag har kontrollbehov.
Ska bli intressant å se om han är säker i sin roll eller om han kommer ringa och fråga en massa saker 😉

Alexis kan inte krypa än, nix. Men hon är på gång. Om hon bara tror lite mer på sig själv, vågar. Hon har börjat dra sig upp på saker när hon sitter så nu börjar det bli farligt. Vi köpte säkerhetsutrustning på IKEA när vi var där i helgen. Bara lite smått sedan får vi se vad vi kan tänkas behöva lite pö om pö.
Hon blir arg om hon inte får äta själv, för det har hon kommit på att hon kan (med kladd i håret, på golvet och gärna över alla kläder)
Hon blir även arg om det inte går som hon vill eller om det är något hon inte får ha.

Då kan hon skrika rakt ut och spänna hela kroppen och ”skälla”.

Jag skulle inte vilja kalla henne bebis längre för det börjar bli ett litet barn, medveten om sin egen identitet. Hon är egenkär för speglar är det bästa hon vet. Därför har vi köpt en stor okrossbar spegel till henne. Den roar hon sig med massor.

Jag får skriva mer en annan dag, det börjar bli sent och jag har inte kunnat varva ner på hela dagen.
Dessutom vill jag läsa era bloggar!

10 thoughts on “Long time no see

  1. Riktigt mysigt blev det ju ! 🙂
    (Ska inte boka in någonting i mars, mamma gifter sig den 31 Mars är det ända som är inplanerat 🙂 ska bli mycket roligt att få se er, var så längesen vi sågs. Så det kommer bli helt underbart. Kollade igenom gamla bilder idag då vi gick i 6/7:an nånting så kul att tänka tillbaka på allt.)
    Hoppas allt är bra hos er. Här är förkylning efter förkylning men är så då skolorna satt igång. Det är nog mer jobbigt för dom minsta.
    Hon är så söt er tjej Krama om henne en stor kram ♥

    KRAM

  2. Fint ni fått det! Elsas rum står fortfarande som det är =/

    KRAM

    P.S angående godis så har jag gått tillbaka så smått! Blir så förbannad på mig själv, men nu et det finito igen!

  3. Riktigt fint rum. Älskar tapeten!

    Sv: Noelle har varit jättegnällig nu när alla tänderna har kommit men det har bara varit att stå ut. Bits gör hon också men antar att det beror på att det kliar så mycket i munnen. Hoppas på det i alla fall och att hon snart slutar upp med det.

Tack för att du har något att säga!

