On Air, imorgon.

Tiden rinner iväg och jag har inte fått den tid jag hade velat till att skriva.
Det blir radio för Kristoffers del. Imorgon på sverigesradio p3. Lyssna!
Sveriges radio finns som app, är du utomlands kan du lyssna via nätet.
Nu är det ju bara en låtönskning så vill du hellre ligga på stranden så skit i internetcafét.
Men om du vill ha en trevlig stund på morgonkvisten i ditt kök, knappa in P3 och njut av vårt låtval.

Vi testade att gå på årets första bandymatch, Alexis första. Vi kunde vara där de första 50 minuterna av 90. Vi gjorde ett tappert försök. Matchen var inte så bra ändå.
Kristoffer har följt liveuppdateringarna på nätet och det verkar som om att matchen spelades bättre när inte vi var där så kanske vi hade med oss en säck otur.
Det gjorde oss inget att behöva avbryta matchtittandet eftersom att vi hade gratis inträde.
Annars hade det varit surt å lagt ut 240 kr för att se en stund och sedan åka hem.

I helgen ska vi ta tag i Alexis rum som liksom har fått stå ett tag nu.
Men det måste bli klart, nån gång.
Det är egentligen inte så mycket kvar så lägger vi manken till ska det bli klart.
Förhoppningarna är att hon sedan ska sova där inne. Som det ser ut just nu trivs hon bra sovandes mellan sina föräldrar.
Hon var så duktig på att sova i sin egna säng förr. Men nu är hon så mammig och ska vara som klistrad på mig. Men som Frida kommenterade i förra inlägget, antagligen är det bara en fas.
Jag hoppas på det annars får jag ta tag i det där sängliggandet en annan dag.
Tänk att jag skrev att JAG skulle ta tag i det. Kristoffer kan väl lika gärna göra det också?
De senaste månaderna, dvs 9 månaderna, så har jag stått för den delen.
Det är ju jag som varit föräldraledig.

Det skulle vara svårt att lämna över det till honom men jag kan inte bära det stora lasset själv.
Det vore skönt att kunna lämna över lite. Jag måste släppa lite på tyglarna kanske?

Fy tusan!
Just i detta nu skrek Alexis förförsta gången ut i verklig ilska. Nästan som om att hon skällde på sin pappa som försöker byta blöja.
Hon har en vilja som heter duga, tydligen.
Det märks mer och mer att hon förstår att hon är en liten egen person.
Kanske är det nu det jobbiga börjar?

3 thoughts on “On Air, imorgon.

  1. Släpp lite på tyglarna och låt Kristoffer ta över. Kan vara svårt när de är i en mammig period men det går. Glöm inte bilder på Alexis rum när ni är klara!

    Kram

  2. Våra töser är lika, en vilja av stål! och du och jag är precis lika lika, jag har också kontrollbehov! henrik kan med, men jag har svårt att släppa =/
    Just nu har vi en morgonpigg och kvällspigg tjej som bara sover i famnen på mamma lr pappa, går dock att lägga in i sängen för natten men ibland får vi springa in och ut med henne! Jobbig period…

    KRAM

Tack för att du har något att säga!

