Ge mig en öl

Känns som om att det var dagar sedan jag satt vid datorn.
Kanske för att det är det också.
Men nu har jag läst lite bloggar och tänkte blogga lite själv!

I går for vi till Västerås (28 mil hemifrån) för att gå på dop.
Det var min svärsons dop. Ja, ni läste rätt. Svärson.
Min kompis son, Wilhelm. Alexis är bortgift.
Självklart så ska de ha en chans att säga sitt om saken men om jag (vi?) sedan kommer att tillgodose vad dom vill, det är en annan femma 😉

Det var ett fint dop och de fick massvis med presenter. Det fick mig att bli sugen på ett dop till Alexis. Men allt med kyrkan är inget för mig även om det var väldigt fint.
Vi tänkte ha en namnfest för Alexis men den har inte blivit av och kommer inte bli det heller. Och allt är väl inte för presenterna, eller? 😉

Vi körde fram och tillbaks på samma dag. Jag är ju en van förare vid det här laget. Det blir väl så när släkt och vänner bor helt utspridda och är man en bra vän så går man (jag) på viktiga händelse så som bröllop och dop.
Jag önskar att fler tänkte likadant vad det gäller att hälsa på här. Ta egna initiativ och inte bara efter att jag har tjatat i tid och otid (pappa).
Nu kanske det blir så att min sida av släkten kommer upp nästa jul och då blir det firande här. Jag tror på det när det händer 🙂

Jag skulle bli glad om någon bara ringde och sa ”Hej, jag hade tänkt komma upp till dig snart”. JA! Hade jag sagt. För jag är mammaledig och har all tid i världen.
Men det är en annan historia. Ibland känns det som om att det bara är jag som far och flänger men ingen tar sig hit för det är ju sååå långt!!!
(Med undantag för Emma.M och Emma.B och min älskade bror Alex).
Ledsamt och inget jag vill lägga ner tid att tänka på nu.

Jag har slutat amma en väldigt mammig tjej. Valde jag fel tillfälle?
Rättare sagt var det hon som valde att sluta då hon inte längre ville ha bröstet.
Så nu är jag en fri kvinna.
Så i slutet av månaden blir det att avnjuta ALKOHOL på riktigt.
Jag ska bli full och redlös så att jag inte ens kommer ihåg min dotters namn.
Sedan går jag till sängs med någon jag antar är hennes pappa …
För det är mitt rätta jag …
Nä.
Men däremot ska jag avnjuta drinken Rosa pantern som jag längtat efter att få dricka några stycken av utan att vara rädd att det påverkar bröstmjölken.

Visst har jag druckit alkoholhaltiga drycker under de här månaderna jag har ammat men det har varit bara en gnutta. Aldrig mer än ett glas vin eller en öl.

Jag har en massa annat jag vill skriva om också.
Jag har tex fått en reward men det får bli i ett annat inlägg. Jag skulle velat skriva mer om Alexis och hur hon är nu. Men nä.
Tiden räcker inte och inlägget blir för spretigt.
Men tack för att du läste och lämnade en kommentar *Blink,blink*

 

2 thoughts on “Ge mig en öl

  1. Känner mig träffad, ang det med att åka upp till dig. Har varit så svårt med ekonomin och 2/3 barn 😦 och bara har bidrag. Men förhoppningsvis är bidragsdelen över nu. Nu väntas skola, hoppas då på bättre ekonomi. Och hade jag bara haft bil och körkort hade jag åkt till dig. Känner mig så illa däran att jag inte kunnat komma upp till dig. Det är en sak jag verkligen borde! Minns innan jag fick barn eller flyttade hemifrån att då hade man pengar för sig själv som jag ofta fyllde mobilen med och ringde. Nu var det längesen vi pratade via telefon 😦
    Men som sagt, jag hoppas att vi sluppit tiden med bidrag nu, och ekonomin blir bättre.
    Alla dagar, nätter, kvällar och mornar vi spenderade förr är väldigt mycket saknade !

    KRAM ♥

    • DU SKA ABSOLUT INTE KÄNNA DIG TRÄFFAD.
      För hur bra är jag på en skala då? Som inte varit hemma hos dig. Och jag har bil och körkort!
      Så det var absolut inte riktat till dig för jag vet att om du hade kunnat så hade du varit här flera gånger om.
      Men i mars när jag ska ner så tänker jag hälsa på dig, så det så!
      Så kommer jag hem till dig istället för att du ska ordna med barnvakt och ta dig till Kalmar.
      Det är det bästa! Så boka inte in för mycket i slutet av mars!
      KRAM

Tack för att du har något att säga!

