Bittergöken

När jag cyklade till simhallen idag så var jag taggad. ”Jag ska fan simma fort hela tiden” tänkte jag. ”Ska bli så skönt att ta en liten simtur”
Väl där så är hela simhallen full med påklädda människor på ”läktaren” och när jag blickade ner mot vattnet så pågick det full aktivitet, det tävlades.
Ett stort jippo.

Jag stod där och suckade. Tänkte att min arga blick kanske skulle få alla att gå. Nä.
Det gick inte så jag fick cykla hem igen.

Så himla bittert. Jag som så gärna ville simma.
När jag kom hem väntade det undanröjning av julpynt så här finns det inte en enda tomte.
Förutom sjuåringen vi har här, i sin onepiece.
Han bäddar vi till på soffan och så är den saken biff.
Han spelar tvspel tillsammans med mitt bihang.

Så nu är det jag som tar hand om middagen och Alexis.
Det är min lott här i livet, för jag tycker ju inte att tvspel är kul…?

Prinsessan ligger och sover så jag får väl gå å stirra på potatisen medan den kokar.

4 thoughts on “Bittergöken

Tack för att du har något att säga!

