Aquapuls

Igår testade jag en, för mig, ny träningsform. Aquapuls.
På med bikinin och i med mig i vattnet (simhallen).
Med hjälp av ett flytband håller man sig uppe och kan arbeta med kroppen. Vattnet blir mitt motstånd.
Först så förstod jag mig inte på tekniken för uppvärmningen var inte så jobbig. Andra låg i vattnet som utmattade sälar. Och så vältränad är jag inte att träningen inte biter på mig.

Efter halva passet fattade jag hur jag skulle göra och då kom flåset igång och hej och hå.
Det blir det passet nästa onsdag också! Då ska jag se till att göra rätt ifrån början.
Hade hoppats på träningsvärk idag men inga känningar alls.
Kanske jag är vältränad ändå? (Stora, jävla hostar*HOST*HOST*)
Såg att simhallen har öppet imorgon också, på självaste trettondagsafton.

Hade tänkt ägna mig åt städning eftersom att det inte blev gjort idag.
Ta bort alla julgrejer. Men att simma en timme har jag väl tid med?
Självklart. Fettet åker inte bort av sig självt inte!
Som ni märker tänker jag på beach 2012 redan nu och i mitt fall är det ett måste för att ens vilja ligga på stranden och utan att täcka för solen för varenda kotte som ligger och lapar sol.

Det finns alltid de som är tjockare än mig men tyvärr kryllar det inte av dom på stranden så att jag kan känna mig som den smale. Därför måste jag få bort fett och för att jag ska må bra i mig själv. Latheten får inte ta över helt.
Fattar inte varför jag la av å träna så fort jag blev gravid. Det skulle ju inte direkt ta kål på bebisen.
Men det är en annan historia. Nu vet jag bättre till nästa graviditet!

Imorgon kommer Alexis kusin Leo och sover över. Nu är det ju så att hon har två kusiner som heter Leo så därför får vi kalla denna Leo för storLeo (eftersom att han är äldre).
Barnvaktsligan på G!
Hoppas eran ”lång”helg blir bra. Baka en kaka, drick lite te… Njut.
På tal om baka en kaka så borde jag testa min muffin & cupcakemaker som jag fick av pappa i julklapp. Den måste invigas. Kanske kan göra en nyttig kaka medan jag ändå håller på med min fettförbränningskampanj.

One thought on “Aquapuls

Tack för att du har något att säga!

