Tillbaks till vardagen

Julafton, juldagen, annandagen och så lite fler mellandagar.
Nu är vi hemma igen och dagarna i Kalmar gick snabbt men var välfyllda.
Resan ner började inte bra då jag mådde kasst av något jag fått i mig. Men när jag fått upp det som kroppen inte ville ha så var det bättre.
Jag drog mitt strå till stacken, lämnade Ville på pensionatet och hämtade Kristoffer ifrån jobbet och resan kunde börja.

Mellanlandade i Västerås och väl där var jag trött, så trött. Roligt att träffa Frida med familj igen även om det inte blev mycket umgänge då vi gick å lade oss tidigt. Nästa dag kom vi iväg en timme senare än tänkt men vi hade inte brådis.
Dan före dopparedagen hade jag räknat med mer trafik men vi klarade oss ifrån det värsta verkade det som. Helt lugnt och vi kom fram i gott skick.

Farmor, som vi bodde hos under kalmarvisiten, bjöd på revben, potatis och sås. Mycket välsmakande för hungriga magar.

Och hur kan någon julafton bli en dålig julafton när den spenderas med familjen?
Jag har inte så mycket mer att säga om den samtidigt som jag har mycket att uttala mig om. Alexis första julafton. Hon var lite tillbakadragen då det var så mycket nya ansikten och intryck. Sova kom inte på frågan men hon var lugn och snäll ändå, som alltid vår lilla tjej. Det är bara när hon är ensam med oss som hon kan spela djävulsunge (de få gånger hon testar den karaktären).
Hon fick lite julklappar och vi likaså. Tack för det allihop!
Jag fick det jag hade önskat mig, för denna julen hade jag gjort det. Lite till köket.
Kristoffer fick en plunta att ha lite värmande i när han står och fryser på bandymatcherna.

Och egentligen är det uttröttande för er att läsa om dagarna i Kalmar. Kanske ointressant att veta vad vi åt, vilka vi träffade. Ni vet ju att vi var nere och hälsade på min familj + vänner. Vi var till och med nere en sväng i Svängsta (blekinge) för att träffa min syster för hon kunde inte ta sig till oss … Vilket var drygt då jag helst inte velat kört ner dit. Men ville ju inte åka hem utan att ha träffat blekingegänget.
Där träffade vi även moster med bihang och så morfar. Vi ringde dit dom när vi var där så vi kunde träffa dom också. Tur för oss att de hade tid 🙂

Självklart blev det en tur till Öland och min andra syster.
Nästa gång får vi stanna till långt in på natten haha.

Bilder säger mer än tusen ord så varför slutar jag inte bara skriva?

Detta bildspel kräver JavaScript.

3 thoughts on “Tillbaks till vardagen

  1. Ohh vad jag önskat att jag kunde åkt ner till er. 😦 Ville så gärna träffa dig, er.
    Saknar dig ju så mycket. Mamma fick jag tag i igår som först :/ Nästa gång är verkligen ett måste ♥. Förkylningen är kvar men febern borta nu iallafall mina pengar på mobilen har tagit slut därför jag inte kunnat svara på det sista smset och har inte kunnat komma till affären då yacine inte varit hemma. han kom idag, skönt med lite avlastning med barnen, var lite kämpigt med dom när febern härjade..

    Tur att resan gick bra, tänkte på er på ner och hemfärden är ju läskigt med jultrafiken. Julen ser ut att varit mysig 🙂 och alltid speciellt med första julen med sitt barn.
    Dagen innan julafton tog Karim sina allra första steg utan stöd vilket har blivit mer o mer 🙂 Så det var en liten julklapp i sig.

    Ha det så bra ❤ krama om Alexis
    KRAM

Tack för att du har något att säga!

