Stress, stress.

Det är stress i skallen.
Imorgon blir det troligtvis sjukhusbesök för min del om jag ens kan det.
Lite problem med ägglossning helt enkelt.
Massvis att göra – som inte riktigt blir gjort.
Och så leder det till stress.
Julkort, julklappsinpackning, städa, göra Alexis rum klart NÅN gång… osv.
Min hjärna kan inte stänga av.
Tog mig ett bad för att min livmoder skulle lugna ner sig och hjärnan får sig en paus.
Nej, där låg jag och tänkte hur jag skulle slå in klappar, hur jag skulle orka att köra 10 mil för en gynundersökning, hur vi skulle göra med julkorten (för vi MÅSTE ju göra egna…..), hur mycket vi egentligen borde spackla i Alexis rum………

Hoppas det är bättre med er iaf.

3 thoughts on “Stress, stress.

  1. Lugna ner dig lilla syster. Det du beskriver är ju inga måsten… det händer ingenting om du inte gör dina julkort själv eller om du inte hinner spackla klart innan jul…. Det som är viktigt är att komma iväg till läkare så du känner dig bättre, att mysa med Alexis njuta och samla kraft, ni har en härlig välmående familj det är ju det som räknas, inte alla ytliga måsten som man tror att man måste prestera, för vem skull? Om det ändå bara leder till stress för dig?. Alexis blir nog bara glad att inte behöva sova ifrån er ännu iallfall 😉 och ibland får man släppa kontrollen över hur man slår in sina paket… ta en Ica-kasse och svep in dem i, det är ju inte utsidan som räknas utan kärleken och värmen inuti…. Kram på dig och coola ner dig….

  2. Krama Alexis ♥ imorron den 12/12 från farmor, då hon har namnsdag. Kram på er också hoppas att allt har blivit bättre med dej.

Tack för att du har något att säga!

