Alla måsten

Nyligen hemkommen ifrån en promenad med Alexis. Vi avslutade den på affären och när jag väl är hemma så upptäcker jag att jag har tappat mina vantar. Annars när det är kallt brukar vettigt folk märka det när de kliver utanför dörren. Men inte jag. Jag är väl för het för sådana uppenbarelser 😉

Hon var vaken hela promenaden, det hade jag räknat med för det var hennes ”vakentid”. Men somnade lagom till vi skulle gå in. Och sover nu.
Egentligen borde jag inte sitta här och slösa dyrbar tid medan björnen sover utan fixa och dona med alla måsten. Alexis rum står i centrum för all egen tid nu. Just för tillfället är det saker som håller på å torka där inne och därför kan jag inte hålla på med slipningen av tapeter osv. Men vi har som mål att i alla fall kommit någon vart denna veckan.

Målning och torkning tar tid och än är det inte slut och långt ifrån klart. Men innan jul måste vi väl fått ordning… Om jag bara inte sätter mig ner så fort jag får ett tillfälle.
Alexis rum är prio ett sedan får julklappsinslagning och pyssel vänta även om det kliar i fingrarna. Vi borde börja med julkorten också men det får dröja det med (men inte allt för länge).

Ikväll är det bandy, det vill kristoffer gå på. Med oss, sin familj. Jag som känner lite mer stress över det här med Alexis rum och allt som ska fixas känner inte att vi riktigt kan unna oss en 90 minuters match. Men å andra sidan borde vi gå innan det blir alldeles för kallt för Alexis att vara ute så länge (även om hon har massa kläder på sig).

Alexis själv verkar vara nöjd med tillvaron nu för tiden och vi har bra rytm i vardagen. Förut kunde det vara lite bökigt och hon var gnällig men nu vet jag när hon borde sova och när hon borde äta. Så länge det funkar så blir atmosfären mycket gladare och skönare.
Hon hade en period förut då hon tyckte att hon kunde äta och sova lite när som men det funkade inte för henne och inte för mig heller men nu är allt i schack.
Duktiga lilla flicka.
Händer verkligen mycket i utvecklingen heela tiden med dessa små barn.

Hon är mycket för att försöka själv. Hon är tålmodig i vissa situationer och försöker få tag på leksaker långt ifrån. Vilket har resulterat i en del tårar då hon inte räknar med att falla rätt fram då hon sträcker sig. Men ingen skada skedd. Jag vakar som en hök 😉
Hon kan ”backkrypa” men inte krypa rakt fram. På gåstolen däremot kommer hon fram. Lättast går det när hon har ett mål i sikte. Då flyger hon som en raket 😉

Måste bli bättre på att ta lite bilder som jag kan lägga upp. Den som väntar på något gott.
Så länge kan nu njuta av min nya favoritlåt:

Snack i början men sedan kommer det igång.
Ha en bra dag!

4 thoughts on “Alla måsten

  1. Bilder på Alexis är ALLTID efterlängtade här hos dig … och du …det FINNS inga MÅSTEN … Det har jag lärt mig med åren. Fast de försöker nästla sig in hos en och få en att tro det. Att man MÅSTE.

    Kram!

Tack för att du har något att säga!

