Måla, umgås och allt där emellan.

Karlstad-Emma (får jag kalla henne eftersom att jag har fler kompisar som heter Emma) har varit här sedan i torsdags nu. Imorgon åker hon hem.
Hon har även haft Filip med sig (nej det är inte hennes pojkvän). Men inatt ska inte han sova här så då blir det lite girltalk. Just nu är hon och hälsar på en annan kompis som hon har här i krokarna.

Då har jag passat på att fortsätta målningen i Alexis rum. En till strykning på en av garderobsdörrarna. När de har torkat kan vi på riktigt börja med hennes rum. Jag ska slita varje kväll så att det blir gjort och klart innan jul. Det är mitt mål och det borde inte vara så svårt att uppnå. Sedan kan Alexis börja sova i sitt rum (separationsångest redan).

Kristoffer leker med sin nya mobil (en iPhone 4s). Han pratar med den dära Siri och jag sitter här och funderar på om han redan håller på att bli galen som hellre pratar med en robot än med sin blivande fru (nä, jag är inte blivande fru det var bara kul att skriva).

Nedräkningen har börjat nu. Snart julafton och ingen snö. Men enligt SMHI såska det snöa här om en vecka. YES. Bara det inte kommer för mycket så det är lugna puckar på vägen ner till Kalmar.
Jag har redan hunnit baka två omgångar lussekatter. Ena gången blev det totalt misslyckat (enligt mig, undra om det var kesellan som gjorde det). Andra gången gjorde jag som vanliga bullar med saffran i. Och hur gott som helst, såklart.

Pepparkakor har också blivit gjorda (med egen deg). Kristoffer vill göra ett pepparkakshus men då är det helt upp till honom för jag orkar bara ägna mig åt Alexis rum nu i december.

Vad ska ni äta idag? Vi behöver förslag. Vi tänkte Lasagne men hade tacos igår. Köttfärs på köttfärs, även om det inte är samma sak…
Nå?

Och en fråga till:
Har ni kommit in i stämning inför jul och andra advent och hela den där biten?
Att lyssna på julmusik och dofta på nejlikor gör susen 🙂

Avslutningsvis får ni njuta av Alexis, LIVE. Ni kan bortse ifrån allt jag säger i klippet.

 

8 thoughts on “Måla, umgås och allt där emellan.

  1. En sån söt liten Alexis 🙂 Vad bra hon kommer att passa in i sitt rosa rum 🙂 …

    Du frågar om vi kommit i julstämning ännu … Stämning och stämning … vi har pyntat lite här hemma, många julklappar är köpta och jag ser fram emot Lilljulafton veckan innan den riktiga julaftonen då vi skall fira jul med tvillingarna och deras familjer med alla småbarn alltså (Karl Axel, Agnes och Alice och Cissi) och den riktiga julaftonen firar vi i Skåne hos äldsta dottern och tonåringarna.

    Ha en fin 2:a Advent!

    Kram!

  2. Jättesöt är hon lilla Alexis och så duktig på att sitta 🙂
    Hoppas vi träffas nu när du är nere i Kalmar har saknat dig så!
    Roligt att inreda ett barnrum, vi valde tapeter till barnens rum här men tror det är annorlunda när man gör det själv som ni 🙂 spännande.
    Här ska kokas lite knäck och lite annat julstök.
    KRAM

Tack för att du har något att säga!

