Skönsång

Igår var det första advent men än har jag inte gjort i ordning adventsljusstaken. Jag har lite ingredienser till den men inget fat. Så det får jag kika på nu nån dag.
Sedan är det så gott som helt julfärdigt här. JAG LÄNGTAR tills vi ska ner till Kalmar.
Men det är en månad till dess.

Julskyltning igår också. Inte så mycket till skyltning och kasst väder. Regn titt som tätt, snö titt som tätt. Blött, kallt och blä.
Vi köpte en marshmallowsklubba. Marshmallow doppad i choklad. Urgod!
Sedan köpte vi julaftonskläder till Alexis. De har inte haft så bra utbud på det i butikerna vad jag kan tycka men det blev(blir) en röd klänning, vita strumpbyxor med stjärnor på och så en vit kofta. Dessutom köpte Kristoffer sig en röd slips att ha på sig.
Och jag då? Jag blir väl naken.
Vad gör väl det?


Öppna förskolans babysång var det som gällde idag klockan tio. Blott en kvart.

Det var som om de stressade igenom alla sångerna och så var det slut.
Självklart får man hänga på öppna förskolan fram till klockan 15.00 om man vill men det kändes lite, lite men det var helt klart underhållande.
Mest brukar det vara på fredagar.
Då är det fullt med bebisar och massvis som ska äta samtidigt, har jag hört.

Är väl roligt med fler på babysången men inte vid måltiderna då det gaggas och gnälls, föreställer jag mig.
Dessutom fick Alexis smaka på sin första majskrok, den slank ner fortare än kvickt. Tänkte att jag skulle handlat det idag när jag var på affären men det glömdes bort av allt annat som inhandlades. Men det finns en morgondag. Undra om jag skulle åka till öppna förskolan imorgon igen? Just för att Alexis verkar tycka det är roligt. Vi får se.

På torsdag får vi celebert besök här i stugan. Då kommer Emma och Filip hit så vitt jag vet. Antagligen sover båda över här. Ska bli trevligt. Det var inte så länge sedan Emma var här nu men vad gör det, hon kan behöva piggas upp lite och vem är inte bäst på det om inte jag? 🙂
Precis.
Vi får baka tills dess så att vi har något att stoppa i munnarna.

Nu ska jag ta det lugnt för ikväll.
Nästintill godnatt.

 

3 thoughts on “Skönsång

  1. När min äldsta dotter flyttat till Skåne och ungarna var små gick hon till Öppna förskolan med dem … eller om det var Kyrkans barntimme. Hur som helst … barnen tyckte det var jättekul och hon fick vänner. Vänner som hon sedan fortsatt umgås med och som hade vänner som hon lärde känna och … Så det mesta av dotterns ”sociala liv” därnere började alltså på Öppna förskolan.

    Ett bra ställe att träffa ”folk” på också … alltså … om man nu inte har hund 🙂

    Kram!

Tack för att du har något att säga!

