Allting går bara man vill

De första tio minuterna på resan igår så var Alexis inte den gladaste tjejen på jorden.
Jag tänkte att jag kör under hennes sovtid så kommer det gå så bra så. Men hon ville sova innan vi skulle åka. Det fick hon göra.

Det skulle hon inte fått.

Då blev det som det blev och jag undrade efter tio minuters färd om jag skulle vända och skita i allting. NEJ.
Jag satte mig bestämt i framsätet igen och körde. Efter några fler tårar så tystnade det där bak och lite pill på en leksak och sedan helt tyst. Jag stannade, hon sov.
Så det blev bra till slut.

Trevlig dag i Gävle med Frida och hennes bihang 😉
Var hemma vid åtta. Alexis sov hela resan hem vilket passade mig bra som var tvungen att fokusera på körningen i dimman.

Har beställt lite pysselgrejer inför julpyssel och julbak. Ska bara komma på vad som ska göras i själva pysslet 😉 Materialet är hemklickat i alla fall.
Nu är det jul här i vårt hus (nästan).

Här kommer lite bilder.
Jag har dessutom rakat av mer hår på sidan så att det liksom blev kalt, eller ja, jag missade en fläck haha.

Detta bildspel kräver JavaScript.

9 thoughts on “Allting går bara man vill

  1. Känner igen det där med bilkörning. Man blev urstressad när de skrek men vad skulle man göra? Oftast fick man köra vidare och hoppas på att det skulle lugna sig.

    Fina bilder på er alla!

    kram

    • Precis. Till slut ger de väl upp och inser att det är i bilen man ska åka. Så länge de inte har ont så går det väl bra även om det inte är så kul med tårar som rinner och ont i öronen och så köra bil på det.

      Bilder säger mer än tusen år.

    • Har inte jag alltid en snygg frilla? Haha.
      Denna är lite mer vulgär och vågad. Trodde aldrig jag skulle raka någon del av skallen sedan pappa klippte mig i femte klass haha.

Tack för att du har något att säga!

