Tack och bock

Som en del av er har märkt var förra inlägget ett gästinlägg ifrån ingen mindre än Kristoffer.
Jag kan avslöja att han satt i två timmar och skrev, tänkte, skrev och tänkte.
Sedan tittar han upp och säger ”Det blev verkligen långt det här”.
Jag frågade vad han egentligen hade skrivit. Då hade han suttit och skrivit massvis om allt som hände innan Alexis. Med missfallet och sådant.

När jag frågade honom om han ville skriva något om att vara förälder dagen till ära så menade jag mer om hur föräldraskapet varit, vad han tycker om det. Känslor som kommit upp.
Skriva av sig i princip. Låta orden flöda. Det kan jag ju säga att han gjorde också.
Jag påpekade att ni måste orka att läsa. Då raderade han en hel radda med saker som jag hade velat läsa. För vissa saker kommer upp när man har ett flöde i en text. Vissa saker kanske han inte annars tänker på.

Idag har han sagt flera gånger: ”Jag kom på att jag skulle skrivit om det här också och om det här”.
Det verkar som om att han får låta orden flöda här i fler gånger om han hade så mycket att skriva. Han hade en egen blogg men den rann ut i sanden. Kanske enstaka inlägg här är bättre.
Han väntade ivrigt på kommentarer och tackar för dom, såklart.

Jag kan säga att jag också blev rörd när jag läste igenom texten. Jag vet hur han känner men att läsa det i en text blir så konkret. Sätta ord på känslor är behövligt 🙂

Igår fick han ett farsdag kort av Alexis. Sedan behövde han inte byta en enda blöja, han fick bestämma måltid och göra lite som han ville. Han var nära på att byta sista blöjan för dagen innan vi skulle sova hela bunten men då fick jag stoppa honom. Man kan ju inte ta tillbaks en present 😉

Nu har vi kommit igång med Alexis rum och jag kan knappt bärga mig tills det är klart. Ni ska få för och efterbilder så fort det är klart. Kommer bli suveränt, ändå har jag en klump i magen som säger något annat. Kanske på grund av att vi inte är vana tapetserare/målare. Vi har kallat in hjälp i form av Kristoffers bror så jag tvivlar inte på att det kommer bli bra. Egentligen.

Idag kommer Linas matkasse med sin kasse igen och det ska bli spännande att se vad som levereras.

3 thoughts on “Tack och bock

  1. Det var verkligen kul att läsa Kristoffers inlägg … och rörande. Och intressant. Det är faktiskt inte så ofta man hör en pappas åsikter och känslor i de här stunderna. När man väntar barn tillsammans och när de sen är där. Så jag hoppas att du ”släpper in* honom då och då i framtiden också.

    Kram!

  2. Säger som Skatan att Kristoffer kan väl få titta in lite då och då när du tycker det passar.

    Hoppas renoveringen ska gå bra. Jag tycker det kan vara lite svårt att tapetesera, mycket beroende på tapet, men man lär sig. Ser fram emot bilderna!

    Kram

Tack för att du har något att säga!

