Syskon till Alexis…

… är inte på väg än.
Men ett syskon till Alexis finns i tankarna men ligger i framtiden. Men inte för långt i framtiden för de ska ju ha glädje av varandra. Och jag tänker inte ta för givet att allt går på första försöket. Men den dagen, den kampen.

Jag vill bli äggdonator. Jag har inte läst på om hur det ingreppet går till. Inte heller vilka kriterier som måste uppfyllas. Kan jag, så vill jag.
Just för att det finns så många som vill bli gravida men inte kan. Varför ska jag sitta inne på alla bra ägg som jag har när jag ändå inte kommer använda alla?
Nu vet inte jag om en donation kan ställa till det för mitt eget barnafödande i framtiden. Har svårt att tro det. Jag ska ta reda på mer fakta angående det och sedan återstår det att se om jag blir en av dom som gör det möjligt för ofrivilligt barnlösa att bli gravida.

Jag låg och tänkte på det igår. Det är inte förrän jag födde barn som jag förstod hur fantastiskt det är och att jag kan göra det om och om igen bara för att det är så häftigt. Det är en sådan lång väntan men ändå underhållande med allt sparkande i magen, när den lilla har hicka, vänder och vrider på sig där inne.
Det är ofattbart att det kan växa en människa inuti en själv.
När man kämpat i timtal för att förbereda och få ut det nya livet och så kommer bebisen ut.
Ett varm, skrikande knyte läggs på ens mage. Det känns som om alla känslorna i hela kroppen sprängs ut och man kan inte fatta vad man gjort, vad man skapat.

Att inte få vara med om det, någonsin. Det kan jag inte tänka mig. Därför vill jag hjälpa andra kvinnor att kunna bli med barn. Se det växa och bli stor.
Varje tråkig, kass dag i livet blir så mycket bättre när man tittar på sitt barn. Det kan fortfarande finnas mindre bra dagar men aldrig en dålig, för jag har ett barn.

9 thoughts on “Syskon till Alexis…

  1. Att få barn är långt ifrån en självklarhet och man vet aldrig hur det kommer att gå. Vi hade turen att det gick som på räls medan min syster aldrig fick uppleva att föda ett barn själv. Men jag har ändå världens finaste systerdotter som gjort en lång resa för att komma hit. Otroligt älskad av oss alla.

    Lycka till när det blir dags för nästa knodd 😉

  2. Det är verkligen fantastiskt att bli mamma. Och min egen mamma sa det många gånger också … hur fantastiskt det var att VARA mamma, att FÅ barn trots att hon inte kunde föda dom själv. Vi syskon är ju adopterade. Och en mamma som fött oss, burit oss i sina magar i 9 månader, lämnade ifrån sig oss av den ena eller andra anledningen och det måste ha varit jättesvårt … ett tungt beslut.

    Tekniken har gått framåt … nu kan man … du kanske … donera ett av dina många ägg till någon barnlös … Det är fantastiskt … förstås. Men mycket att fundera på … innan.

    Själv skulle jag inte kunnat sitta här och skriva det här förstås … om tekniken funnits då. Då hade jag troligtvis varit aborterad … Och det har jag tänkt på många gånger. Att hade min biologiska mamma blivit med barn idag … ett barn som hon inte ville/kunde ha … ja, då skulle hon gjort abort. Det var inte så vanligt då på 1940-talet. Tack och lov, säger jag själviskt 🙂

    Kram!

  3. När jag hade läst rubriken hann jag tänka att det redan var en på väg innan jag fortsatte läsa själva testen.

    Hur tätt vill du ha det mellan Alexis lillebror/lillasyster?

    Jag själv vill ha ganska tätt mellan barnen och skulle lätt kunna tänka mig att bli gravid redan men känner samtidigt att jag vill njuta av Noelle ett tag till. Det är ju trots att nu man hinner vara med om allt, det blir ju lite annorlunda med andra barnet då de är två stycken.

    • Redan när Alexis var tre månader ville jag bli gravid igen haha.
      Jag vill också njuta av denna tiden som är nu. Men samtidigt tar det 9 månader när man blivit gravid. Men siktar på befruktelse i mitten på nästa år.
      Kram

      • Haha, precis som mig då. När Noelle var tre månader blev jag supersugen på en till. Klart att det tar 9 månader innan den lilla kommer men har lovat mig själv att hålla mig till nästa år. Blir lite svårt när mannen i hushållet också är sugen på en till men Noelle ska i alla fall få hinna fylla ett först tänker jag. Sen är det bara att hoppas på att det går lika smidigt att bli gravid igen som denna gången. 🙂

      • Exakt så tänker jag med. Att försöka igen när hon är runt året. Det blir perfekt!
        Vi får väl planera att bli gravida ihop 😉 haha

Tack för att du har något att säga!

