Härliga helg, välkommen åter.

I fredags var det ljusparty. För er som inte varit på ett sådant förut så är det precis så som det låter. Det säljs ljus, olika doftljus.
Det är en konsult som anlitar värdinnor/värdar. Värden för fredagens ljusparty var Anna.
Som i sin tur bjudit vänner som sedan spenderar pengar på dessa magnifika ljus.
Jag har lite kvar sedan jag var på ljusparty sist men spenderade närmre fyra hundra kronor. Tog lite av doften äppelträdgård. Den doftade ljuvligt. Hoppas den doftar lika när den är tänd.

Kristoffer vad på Bandypremiären medan vi girls var på party.
I lördags jobbade Kristoffer för att få in storkovan till i november då de flesta julklappar ska inhandlas. Efter det gick vi till den nybyggda förskolan som har varit verksam sedan i augusti. Den hade allmän invigning i lördags och så öppet hus. Den ligger precis bakom där vi bor och har allt som jag hade tänkt mig på en förskola, och lite till.
Personalen verkar bra och har många år bakom nacken. Egen kock och även män i personalen. Bra leksaker och aktiviteter både ute och inne som är bra för grovmotoriken och finmotoriken osv.

Den nya läroplanen inkluderar även att de ska börja med lite matte och naturkunskap så de ska försöka få in det också bland alla ramsor, lekar, dans och byggen.
Ska höra lite om det är kö osv. Alexis lär inte börja på dagis förrän nästa höst. Vill egentligen i maj någon gång. Vi får se.
Alexis log mot varje människa som bara sa hej till henne. Helt lycklig när hon kom in i byggnaden. Hoppas att hon är likadan när det verkligen gäller.

Idag när jag vaknade och såg att klockan stod på kvart i nio blev jag nästan arg på mig själv för att vi, allihop, sovit så länge. När jag kollade på mobilen så var klockan kvart i åtta.
Vintertid! Då var det inte lika farligt längre och dagen kunde börja.
Vi åkte till Barnens hus och inhandlade diverse prylar samt kollade in potentiala julklappar till fröken Eklund. Dessutom har vi äntligen handlat fondtapeter till Alexis rum. Resten av alla väggar funderar vi på att måla.
Kan knappt bärga mig att inreda barnrummet. Nu ser det bara ut som en förråd 😉

Imorgon börjar veckan med Linas matkasse.
Den ser ut så här:

Veckans meny vecka 44

A Medel: Mandelgratinerad torsk med äppelsallad och potatis
B Medel: Sesampanerade kycklingnuggets med sötsur sås och ris
C Snabb: Kinesisk fläskgryta med grönsaker i sojasås
D Snabb: Krämig svamp- och älgfärspanna med ris
E Tuff: Pumpasoppa med svarta bönor och äppelbröd

Snabb, tuff och medel är hur lång maten kan ta att laga eller kanske lite utmaning att laga så som jag har fattat det. Visst är det inte en dum vecka med mat?
Fem dagars mat, fyra portioner varje dag.
Finns Linas matkasse hos dig? Kolla det HÄR.
Om du vill vara med där så kan du ange denna koden vid registrering: K1064450
Så är jag med och vinna fina köksprylar. Det vore helsnällt om ni gjorde det.

Nu börjar detta inlägg bli lite långt så här på söndagskvällen och jag hade mer att skriva men det får tas nån annan dag.
Hoppas er helg har varit fin och inte allt för spöklik.

3 thoughts on “Härliga helg, välkommen åter.

  1. Nu har du väl ljus så det räcker genom den långa mörka kalla årstiden vi har framför oss … usch ja… men Tänd ett ljus …

    Vad bra att det finns en förskola … dagis väl? … så nära er och så bra den verkar vara också. Hoppas Alexis får plats där när den tiden kommer.

    OM vi bestämmer oss för Linas matkasse så lovar jag att ange den där koden … men jag tror knappast att vi gör det.

    Ha en fin vecka … här lyser solen …

    Kram!

  2. Vilka goda middagar men de låter inte helt enkla. Fast vad gör väl det? Man behöver inspiration och omväxling när det gäller middagsmaten. Vi har en tendens till att äta samma tycker jag…

    Kram

    • Så kanske det är dags för linas matkasse då ? 😉
      Den har precis anlänt här och jag kan knappt bärga mig att börja med all mat.
      Ekologiska råvaror också dessutom! Toppen.
      Kram

Tack för att du har något att säga!

