Dunk dunk

Om jag skulle börja sätta tema på mina dagar då skulle temat för den här dagen vara huvudvärk eller gnällig dotter. Kanske mest huvudvärk. Även om hon har varit gnälligare än gnälligast.
Just nu sitter hon och gnäller inför sin pappa i köket. Vi har avslutat dagens middag.
Under matlagningen kollade jag in Linas matkasse.
Så den 31/10 kommer första kassen levereras mellan 17-22 på kvällen.
Det ger oss fem måltider för fyra personer. Varor + recept.

Vi ska testa och se om det är något för oss. Kristoffer som är lite kräsen vad det gäller mat kommer säkert att ha några invändningar på vad Lina har ordnat till oss. Rabatt på första matkassen. Dessutom kunde man köpa med en fruktkasse för 109 kr. Då får vi 4½ kilo frukt. Det körde vi på så kan jag göra lite puréer till Alexis. Och säkert stoppa i mig en och annan frukt själv.

Bokade en klipptid idag. Klippningen råder rum imorgon eftermiddag.
Det är bara Emma och Kristoffer som vet hur detta kommer sluta.
Jag kan bara säga så här, en rakapparat kommer att krävas!
Goodbye?!
Bildbevis imorgon!

Jag har just svalt en alvedon i hopp om att skallen ska sluta värka. Sedan kan jag väl börja be till gudarna om att Alexis ska vilja mysa hela kvällen lång… Återstår väl att se (läs; höra).

3 thoughts on “Dunk dunk

  1. Huvudvärk är inget man önskar sig någonsin … speciellt inte i kombination med ett gnälligt barn. Men idag hoppas jag solen skiner både inne och ute och att du blir nöjd med din klippning. Inte rakning, väl ? 😦

    Kram!

Tack för att du har något att säga!

