Lite nypyntat.

Som ni ser har jag ändrat om här på bloggen. Jag är inte riktigt säker om detta kommer vara slutresultatet men det får hållas så här tills vidare.

Lagom till Alexis blir fem månader och en vecka (alltså nu på tisdag) så är det även vår dag eller vad man ska säga det. Fyra år tillsammans. Vi har egentligen inget exakt datum. Men vår tid tillsammans ska väl firas på något vis men det får bli i slutet av månaden. Hur vi firar det kan ni ju själva lista ut….

Idag var vi och kollade på Alexis ena kusin när han spelade fotbollsmatch. De var som en mindre turnering. Vann en match förlorade en annan. Säsongen så gott som slut för denna gång. Himla fint väder för fotboll. Efter matchen gick vi till ica å handlade korv med bröd som lunch.
Jag hade tänkt ta mig en simtur även denna lördag men jag kände att jag inte sovit så bra i natt. Jag drog den slutsatsen att jag antagligen skulle somna och drunkna mitt i simturen. Lika bra att ta det säkra före det osäkra.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Imorgon bär det av till Valbo för att sedan åka vidare mot Sandviken. Kristoffers pappa fyllde år i veckan så nu är det dags att fira lite. Han har inhandlat prinsesstårta har vi fått det rapporterat till oss. Det är väl aldrig fel?
Ska få träffa Kristoffers ena farbror som jag aldrig har träffat. Länge sedan som Kristoffer träffade honom också så det ska bli kul. Helgerna fylls upp som vanligt 🙂

Förra helgen var det Kycklingpaj, denna helgen blir det Ostpaj.
Igår åt vi Fettuccine med ananas, persika och honungsmelon.
Och en hemmagjord Pesto. SUPERGOTT!
Aldrig gjort det förr men det blir minsann fler gånger vill jag lova.

Turez på Wordfeud.

7 thoughts on “Lite nypyntat.

  1. Jag tycker det har blivit fint här. Varmt och ombonat! Funderar själv på ett rosa alternativ som jag har…

    Vilka härliga bilder på den blivande 5-månaderstjejen! Klart ni måste fira fyra år dessutom.

    Kram

  2. Superfint och mysigt härinne! Funderar också på att ändra om, men så osäker än, får vänta ett tag till!

    Grattis till lilltösen förresten, hon blev ju 5 månadetr den 9e =)
    KRAM

  3. Jag vet ett toppenförslag på att fira den stora dagen. Varför inte ta en weekendtripp till Västerås! 😀 haha Så kan ni ta en middag på stan medan de små hänger med mig i soffan. 🙂

Tack för att du har något att säga!

