Bara en dog…. eller?

Vad har jag att säga?
Nyheterna tjatar om Stefan Liv. Så vitt jag vet så var det 42 st som dog men reportrarna bryr sig bara om Stefan Liv.
Han lämna en fru å två söner efter sig. Precis som om han är den enda föräldern.
Jag säger då det.
Ett helt hockeylag är raderat. Men tydligen så var det bara Stefan Liv på det där planet.
Jag är inte känslokall. Det är synd om Stefan Liv och hans anhöriga.
Grejen är den att han inte var den enda som dog.
Det var det jag hade att säga om den saken.

Sedan skulle jag vill ha tips om häftiga appar.
En app som jag använder mest just nu är Wordfeud.
Finns det någon liknande?
Antsmasher är också en favorit.

Saab är något som jag inte vill lämna orört… som nyheterna också tjatar om.
Ägaren av Saab kör verkligen företaget rätt hårt in i väggen. Men han kämpar.
De sägs att hoppet är det sista som lämnar människan. Han väntar på mirakel, minst sagt.
Stackars Saabs anställda. Bara gå å vänta och vänta på att företaget ska gå i konkurs så att de själva kan gå vidare.
Det bästa vore ju SJÄLVKLART att företaget kunde fortsätta rulla flera år framöver.
Jag tycker att det verkar ganska kört. Nu har jag bara hört sådant som nyheterna rapporterar ut.
Jag vet inte om ägaren av Saab har några ESS i rockärmen. I så fall är det dags att visa sina kort.

Imorgon är det fredag. En fredag som för Emma Broberg betyder födelsedag.
Den flickan fyller 20 år idag och därför skulle jag vilja utbringa ett fyrfaldigt leve’ för henne hon leve’: Hurra, Hurra, Hurra, HURRA!
Hon har säkert varit på systemet, bara för att. Hon ligger säkert redlös just nu.
Sist jag fick en uppdatering var hon sjuk. Men hon skulle ändå försöka sig på systemet. Det måste hon väl, eller?
Hon har hela livet på sig annars.
GRATTIS EMMA!

Just för tillfället får Alexis gröt av sin fader. Sedan ska de bada tillsammans. Vad gör jag då?
Jag sitter och funderar på framtiden.
På julafton, på en eventuell Gotlandssemester nästa år, på ett syskon till Alexis, på husägande, på jobb. Ja, framtiden va det ja.

10 thoughts on “Bara en dog…. eller?

  1. Så fint det var här inne och välken läcker bild på Alexis i headern.

    Jag reagerar också på att det bara är Liv som omtalas. Alla dödsolyckor är en stor sorg oavsett vem det gäller.

    Kram och ta det lugnt med priten!

    • Jag ändrade och donade lite idag. Fundera på att ända lite till, men det återstår att se 🙂
      Precis. En del säger att detta är värre än de som hände i Norge. Hur man nu kan jämföra död med död.

      Det blev inget systemet 🙂 Kanske imorgon istället.

  2. Jag ville bara berätta att anledningen att det bara pratas om stefan liv på svensk tv efter flygplanskraschen så är det pga att resten av passagerarna och övriga i hockeylaget är från ryssland. tittar man på klippen från nyheterna så har dom visat lite ifrån sörjande och gudstjänster nere i ryssland. och anledningen till att det mest pratas om stefan liv är för att han var en stor målvakt i HV71. Men jag reagerade likadant över att de bara pratade om stefan, men jag kollade sedan vidare på ett av alla nyhetsklipp och då se ett längre inslag om kraschen. Det sjuka oxå i denna krasch är att flygplanet skulle skrotas om ca 3 veckor och flygcertifikatet på det planet skulle dras in. Hela händelsen med kraschen är väldans knas då det var mkt som gick fel, och det var fel i planet och så stötte de först i en radiomast som sedan hjälpte planet att krascha. men nog om det..

    vad är det för planerad gotlandsresa?

    hälsa familjen!

    • När Anders bombade i Norge så sände dom där ifrån hela jävla tiden,alltid. Även om det inte var en enda svensk. Så jag tycker att det är lite konstigt att de inte kan sända mer ifrån rysslands sörjande också istället för att tjata om Stefan Liv.

      Helt sjukt att planet ens fick vara i luften. Skamligt!

      Gotland… Är vårt förslag till resa att göra nästa år då de flesta fyller jämt.
      Vi får se vad det blir med det. Ska prata med pappa om det. För det måste isf bokas nu om vi ska åka i sommar.

      • Jo visst dom sände hela tiden ifrån norge då de hade härjats där men det sändes då det var nutidens största massmord i europa och för att det är vårt grannland, och de fanns väl rädsla bland en del att det hände så pass nära och kunde lika väl ha kommit hit. Men visst jag tycker som du att det är fel att de inte hade mer än 1-2 nyhetssändningar där de visade bilder ifrån ryssland.
        Ja, det är nu många som ska undersöka rysslands övriga plan som är av samma modell som de som störtade. Det är fruktansvärt att de ens sände upp det planet i luften.

        Ok, gotland låter trevligt. Jag man måste ju vara ute i god tid om man ska kunna åka dit, och spara pengar med mera 😀

  3. Dom pratar mest om stefan liv i ryssland ska jag säga, om ni kolla på youtube så var stefan större i ryssland än vad vi trodde, den största i svenskhistoria på 00-talet. så all heder för stefan vad han gjort för svensk&rysk hockey

  4. Det är som med USA och deras tioårs ”firande” av Word Trade Center eländet. Där dog 2976 oskyldiga personer och det är hemsk, men de har glömt alla 48,644 Afganer och 1,690,903 Irakier som också var oskyldiga.

Tack för att du har något att säga!

