Flitiga minsann

Igår bakades det Kärleksmums.
De är provsmakade.
Idag har det bakats bullar.
De är provsmakade.
Idag bakade vi även morotskaka.
De är provsmakade.
Imorgon får Alexis kusiner + föräldrar provsmaka.

En stund efter frukost idag då Alexis var mätt och belåten begav jag mig till simhallen för att simma i en timme.
Det blev 45 minuter för jag trodde att Alexis säkert är hur gnällig som helst vid det laget. Jag skulle ju duscha osv också.
Jag lämnade henne sovandes och lika gott sov hon när jag kom hem. Kristoffer måste haft det jobbigt att ta hand om henne själv 😉
Härligt att göra något för sig själv. Simma lite. Det var andra som tänkte det samma.
Några slöa äldre damer som saktade ner mig. Men jag fick ”köra” om dom och simma på. Efter en stund gick de upp.
Då delade jag motionsspåren med en äldre herre som simmade hur snabbt som helst.
Jag ska försöka åka och simma om helgerna tills jag har inhandlat en ny sportbh.
Sedan kan jag boka mammastyrka och mammayoga på gymmet, då får Alexis följa med. På de andra passen är hon inte välkommen.
Då får Kristoffer lite ensamtid med henne.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Nu är minsann maten klar.
Det blir Kycklingpaj.
Något vi aldrig lagat förr så vi får se hur det smakar.

One thought on “Flitiga minsann

Tack för att du har något att säga!

