Blott en fågel som ser en katt i vitögat

Jag inleder inlägget med att berätta att något riktigt hemskt har inträffat idag. Jag anklagar mig själv för allt som har med detta att göra. Allt är mitt fel, precis som vanligt.
Nu när jag har barn så borde jag vara flera steg i förväg, det är vad som krävs.
En hjärna. MEN NEJ. En sådan hade inte jag idag när jag gick på toa.
Tio minuter innan jag skulle göra mina behov var det något som slog mot fönstret. Jag gick ut på balkongen och vad ser jag då?
En fågel.
En alldeles särskild fågel, tror jag. Så fin. Jag  vet inte vad det är för en sort så det kan kanske ni hjälpa mig med?
Så klara gula färger. Jag hoppas att den inte var fridlyst.
Jag skriver VAR för när jag gick på toa så hörde jag den lilla fågeln pipa som bara den.
Jag gör mitt klart fort som attan och går ut på balkongen.
Vem är där då??!?!?! JO, Ville.
Våran INNEKATT Ville. Han fick väl jaktinstinkten tillbaks all over again och slog till då han hade chansen.
Jag försökte rädda den söta fågeln men då bet Ville ännu hårdare.
Jag försökte men nu är fågeln död.
Han åt upp ALLT. Endast ett par fjädrar kvar.

Detta bildspel kräver JavaScript.


Vad var det för en fågel?

Ville verkar mätt i alla fall. Jag bär all skuld. Förlåt mig.

3 thoughts on “Blott en fågel som ser en katt i vitögat

  1. Nej, du bär ingen skuld! Det här är en katts helt normala beteende enligt biologins och naturens näringskedja.

    Obehagligt ja, men fullt normalt. Även för en innekatt. För enkatt är alltid en katt.

    Kram

  2. Ingen aning vad det var för fågel … men katten gjorde bara som katter gör när de får chansen … så ingen skuld på dig i alla fall. Även mätta katter jagar. Och StinaFina om hon skulle få chansen … men fåglar är alltid för snabba. Fast den här var förstås lite ”omtumlad” och bedövad …

    Kram!

    PS Kan det ha varit en gulsparv : http://sv.wikipedia.org/wiki/Gulsparv , http://www.google.com/imgres?q=gulsparv&um=1&hl=sv&client=firefox-a&sa=N&rls=org.mozilla:sv-SE:official&biw=1280&bih=592&tbm=isch&tbnid=-Lf1nuKWYwGNvM:&imgrefurl=http://www.elvorochjanne.se/utrustning.htm&docid=uNHIwZp6uA9TZM&w=800&h=600&ei=qjxRToX7POfb4QTB2fHEBw&zoom=1&iact=hc&vpx=176&vpy=284&dur=52&hovh=194&hovw=259&tx=182&ty=215&page=1&tbnh=128&tbnw=170&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:12,s:0

Tack för att du har något att säga!

