Babyboom

Bebisar åt höger och vänster. Jag vill också ha en! EN TILL så klart 😉 Fleera. Jag har sagt elva stycken men häromdagen frågade jag Kristoffer på allvar hur många han kunde tänka sig. Det verkade som om att fyra var för mycket för honom… Ynka fyra?
Vi får väl se hur det blir med den saken. Busskort nästa.
Får väl hoppas att vi kan få en till, för inget ska man ta för givet. Fyra är väl en bra siffra. Han ser bara mer jobb och fler att ge uppmärksamhet till. Och självklart är det så. Men det finns kompromisser. Alla barn är ju inte spädbarn hela tiden, utan växer upp försökte jag förklara för honom. Han kanske ändrar på siffran när och om vi är så lyckligt lottade att få en till 🙂
Fler barn, fler att älska. Barn är underbara, särskilt ens egna 😉

På tal om barn så är det äntligen bekräftat. Det blir en prins eller en prinsessa i mars. I MARS???
Det har varit surr om den där bebisen länge. Jag vet att jag läste en artikel just när jag fått reda på att jag var gravid att även Victoria var det. Att hon skulle få en vårbebis 2011. Nu blir det vårbebis 2012. Det kan vara så att hon kanske var med barn då men att den graviditeten slutade olyckligt. Särskilt med tanke på vad Daniel sa till pressen när de attackerade honom. Jag citerar: ” Det är över ett halvår kvar så vi får ta en dag i taget”.
Vi får se och alla hoppas nu, så klart. Kul att få vara med om en ny födelse i kungahuset. Jag var ju inte med på den tiden då det begav sig när kungen föddes och jag är yngre än Madeleine. Men nästa år så!
De tjatar om kungavaggan på nyhetsmorgon. De är inte sena med att snappa upp och göra nyhetsreportage direkt.

Frida las in igår och jag väntar otåligt på information. Sist jag fick nys om något var igår kväll då hon låg å hade värkar med lustgasen nära till hands. Jag som låg i tretton timmar på förlossningen vet att det där kan ta tid. Dessutom gick jag fyra dagar med en extrem värk hemma. MEN OJ vad jag skulle kunna göra om det! Men det har ni redan förstått.

Jag har sett att några wordpressanvändare har som ett bildspel med bilder i sina inlägg. Bättre att ha det så än att lägga upp fler kort efter varandra, men jag vet inte hur jag fixar en sådan så skulle någon mer teknisk kunna förklara det för mig? 🙂
Så länge får det bli så här:

Grötätande tjej på G. Hon sitter i en stol ifrån IKEA som hon fått ärva ifrån sina kusiner 🙂
Det verkar gå bra.

                               Hon håller hårt i sin Barbazoo-bok. 


Nu har prinsessan vaknat efter sin förmiddagslur.
Dags att leka 🙂

10 thoughts on “Babyboom

  1. Svärmor och jag blev tom ovänner om detta förra året när jag väntade Elsa då hon hela tiden höll på med att jag och kronprinsessan skulle föda samtidigt! Man skulle kunna trö halsen av henne men hon gav sig inte! Nu 1 år senare är hon gravid *S* Måste påpeka det nästa gång vi ses 😉 KRAM

  2. Mysigt med mycket barn ! Men självklart massa jobb med.
    Men det ”jobbet” = Oändlig massa ljuvlig kärlek 🙂
    Idag började Marwan skolan… skolan, det är inte klokt att tiden runnit iväg så, lite smått läskigt :(.
    Vad söt hon är och så fina ögon! Jättefina bilder.
    Ang förlossning, Jag hade längtan efter dessa värkar denna graviditet. Men
    det gick jag ju miste om och sov när han föddes istället.Men det var ett måste. Annars hade vi inte haft denna lille gosse.
    Ha en bra helg :)<3
    KRAM

    • Oj då, redan skolan. Ja, det är inte klokt. Och mindre klokt är hur länge sedan det är vi sågs!!!!
      Men jag ska neråt landet över jul (förhoppningsvis om vädret inte ställer till det) så då får vi allt boka ett möte!! Ett måste.
      Kram

      • Ja verkligen 4år sen i år 😦 minns så väl den dagen. 11 Juli 2007. Ja verkligen :). Jag hade tänkt åkt ner sist då du var nere så länge. Men hade så dåligt med ekonomin den månaden Haft det ända tills denna månaden då det äntligen vänt. Så himla skönt. Ett stort måste är verkligen att vi ska träffas! Guld värt<3.
        Kram.
        Krama Alexis och hälsa Kristoffer.

  3. Oh så söt hon är , längtar verkligen efter er . Vilka fina bilder ni har tagit på go tjejen, hon växer ju så det knakar. Många stora kramar från farmor, till er också ♥

    • Här går det undan. Ibland lite för fort. Härligt att följa hennes utveckling. Det är bara till att flytta ner hit så får du vara med på ett hörn 😉

  4. Ladda upp bilderna en efter en men infoga inte dem i texten. När alla bilder är uppladade så går du till galleri som står överst. Klicka och alla bilderna radas upp på en ny sida. Där kan du välja infoga bildspel eller infoga galleri. Då klickar du i infoga bildspel och så är det klart.

    Hopps du förstår annars får du gärna höra av dig!

    Superfina bilder på lilla stora Alexis.

    Kram

  5. Jag vill också ha en massa barn, helst ett helt fotbollslag.
    Som tur är vill Hampus också ha det. Men först ska vi njuta av min lilla Noelle, sen får vi se när nästa planeras 🙂

Tack för att du har något att säga!

