Äta, sova och leka

Dagarna går så fort och det finns bara mindre och mindre tid över till datorn.
Men nu har jag ett par minuter då Kristoffer försöker få en övertrött Alexis att sova. Det är inte det lättaste men han får väl försöka.
Ibland vill hon ju bara ha sin mamma. Men jag kan höra att han gör allt annat än natta henne då hon ligger och skrattar och pratar 😉
Men det gör väl inget så länge hon är glad. Glad men hemskt trött.

Hon har börjat med smakportioner och det verkar vara hennes grej 😉 Hon kommer bli ett matvrak det ser jag redan nu.
Hon ska trycka in skeden i munnen. Hon tar min hand och trycker in den. Alexis kanske tycker att jag är för feg när jag ska mata henne.
Men hon äter och är glad och har inte grinat illa speciellt mycket. Sakta men säkert börjar hon bli stor.
Ibland kan jag verkligen inte förstå att den goa och glada tjejen verkligen är vår, men det är hon.
Alexis är så snäll och är mest bara söt. Visst har hon sina stunder då hon bara är vresig och inte vill men dom är sällsynta.
Det är inte bara vi som har märkt vilken lugn och härlig tjej hon är. Hon tar världen med storm och hon är vår!

Jag längtar nästan till nästa barnafödande men först dit är Frida som går i slutet på sina väntans tider. Förstföderska. Hoppas på en kille så att Alexis har sin framtid utstakad. Bortgift på direkten 😉
Vi får väl se, spännande, spännande.
Ett syskon kan det bli om något år eller så. Men inte nu, inte än. Jag vill jobba, njuta av ett gott vin och leva lite innan det är dags för en graviditet till och amning och så. Vi får se hur många  barn vi slutar med. Kommer säkert en sladdis efter fyra, fem på raken 😉
Gravid är kanske mitt kall! Att ständigt ha bulle i ugnen…. Nä.

Nu är Alexis grinig och det är hon som bestämmer och inte jag. Det blir jag som får försöka få henne att sova, eller så får hon leka sig trött. Det är hennes behov före mina därför avslutar jag min surfning för idag. Fick i alla fall sitta här ett par minuter eller så.
Ha en bra lördag, njuta av morgondagens söndag.

5 thoughts on “Äta, sova och leka

  1. Nu vet du vad som gäller … du kommer att vara i ”andra hand” en sisådär 17, 18 år framöver … Åtminstone 🙂

    Kram

    PS Fast mamma är man hela livet … på nå´t vis 🙂

  2. Andra hand ja! Urjobbigt ibland, men för det mesta är jag det mer än gärna! Elsa går liksom före! men visst behöver man de där få stunderna för sig själv =)
    KRAM FRÅN OSS!

  3. Lite stunder för sig själv behöver man alltid. Men jag minns att barnen kom i första hand väldigt länge. Svårt annat med tre som kom på fyra år 😉

    Kram

  4. Ja nu tycker jag det är dags! Lilla lilla Grynet bör komma denna vecka annars får jag hjärnsläpp!
    Om ni vill så tycker jag tisdag vore en fin dag att ses, måndag är det bm o onsdag förlossningen så tisdag tycker jag skriker rabarberpaj!! 🙂

Tack för att du har något att säga!

