Min underbart sköna dotter

Vilken fin början på Augusti. Sommar och sol.
Och jag har inte tagit mig något dopp i havet än. Det är nästan skamligt. Det är redan Augusti och jag har inte badat. Jag får skylla på julis taskiga väder och att jag faktiskt är mamma nu och har inte tid att ligga på stranden och pressa. Åtminstone inte med en bebis.
Nästa år blir det stranden men då misstänker jag att det inte blir så mycket solpressande heller utan mer lek med tösen.
Lika glad är jag för det. Livet är mer levande med ett barn.

Nu om dagarna har vi det så roligt så. Hon är vaken en hel del och övar på att vända sig, skrattar för fulla muggar och ligger och tar lite sånglektioner 😉 Hon är för härlig lilla Alexis. Nu är det inte bara mata, byta blöja och sova som gäller. Hon utforskar världen omkring henne. Lika är det när vi tar en tur med vagnen. Till en början ligger och där och kollar på vagnchaffisen och himlen, sedan somnar hon nöjd med upplevelserna.
Tog ett kort på henne igår. Klockrent:

Hon var brunhårig till en början men nu är hon rödlätt. Vi får se vilka skiftningar det kommer att bli. Kristoffer var lite rödhårig när han var yngre men det skiftade det också. Min farbror var rödhårig och det är ett starkt pigment. Min pappa har röda hårstrån i sitt skägg 😉
Vad hon än får för hårfärg kommer hon att vara sötast på jorden i mina ögon.

Som jag skrev i mitt förra inlägg så skulle vi till Gävle. Jag ville hitta både byxor och underkläder, träningsbrallor osv. Antingen satt brallorna fel, hade fel form eller så var inte priset rätt. Så några jeans blev det inte. Inte heller några sportbyxor. Hittade ett par men de var för dyra tyckte jag. Men underkläder blev det. Vi hittade lite kläder till Alexis och en och annan tröja till Kristoffer.
Vi var två vändor inne på IKEA. Ena gången bara för att äta och amma Alexis. I andra vändan hittade vi en möbel till hemmet för att gömma lite sladdar, plus lite smått och gott.

Jag hoppas på fint väder nu i veckan så kanske vi i alla fall kan åka till stranden en stund för att bada. Det kan ju inte få gå en hel sommar utan att ha badat i havet.
Nu ska jag ta en glass och njuta av Alexis susande här bredvid.
Imorgon bli hon tre månader och tre veckor. Här går det undan!

3 thoughts on “Min underbart sköna dotter

  1. Gud va tiden går. Så söt hon är ! och vad duktig hon är på hålla upp huvudet :D. Skönt att hon tar napp nu. Min gosse slutade med det han vill inte ha nån :/, däremot har han börjat med att sutta på filtar. Han gnäller och vrider å vänder på sig när man ska lägga honom om han inte får en filt. Bra att du/ni lyckades hitta kläder 😀 alltid bra och ha. Hoppas allt är bra med er. Krama om lilla Alexis<3
    Kram

Tack för att du har något att säga!

