But i sad no, no, no.

När kommer årets första dopp? Inte idag och säkerligen inte imorgon heller.
För idag är det tvättning på schemat och imorgon besöker vi Gävle för lite shopping.
Inte mycket shopping utan… lite. Jag ska BARA köpa byxor och lite underkläder…
Vi får väl se.
Jag behöver en ny sportbh och träningsbyxor… också och så kanske en kappa?
Nä, inte en kappa men sportbh å träningsbyxor??
Ja, vi får se vad plånboken säger och om det är något nice på rea.

Helg är det i alla fall och den ska tas tillvara på. Tvätta då alltså och ikväll bjuds det på bad med ansiktsmask.
Jag sa till Kristoffer att JAG kunde fixa det till honom men han tyckte att jag kunde behöva det. Känner jag mig själv så kommer jag inte kunna ta det lugnt. Jag har inte tagit mig ett bad på snart fyra månader.
Jag kommer inte kunna ligga där och njuta av lugnet.
Lugnt är det minsta det kommer vara. Jag kommer undra hur det går för Kristoffer med Alexis. Det där kontrollbehovet kickar in då.
Det finns inte alltid där, men ibland och säkert när jag ska ta ett avkopplande bad. Nä, vi får se.

Jag ska försöka göra något bra av lördagen. En ny matlista över nästa veckas måltider. Ska ta mig en titt i de två nya receptböcker vi fick av svärmor. Se om vi hittar något som passar, vilket jag absolut tror 🙂
Vill ni ha recept på en god marinad till kyckling som vi fått av henne?
½ DL Rapsolja
½ DL Soya
½ DL Sweet chilisås
ca en matsked honung men det är efter smak.
Lite salt och peppar
Lägg i kycklingen och låt ligga över natten.
Det blir supergott.
Servera med klyftpotatis, en god sallad och kallsås. Det går inte att misslyckas.

Och att Amy Winehouse är död är något som har undgått mig men nu korsat mina vägar.
När jag tog del av nyheten blev jag inte förvånad direkt. Inte med tanke på hur hennes senaste konsert var.
Alla såg att hon var hög. Hon ranglade och stapplade och Gud vet vad.
Hon blev bara tjugosju år.
Amy hade sig själv att skylla så här finner ni ingen medömkan.

One thought on “But i sad no, no, no.

  1. Förstår verkligen vad du menar med kontrollbehovet. Skulle det funka hade jag kunna sitta och titta på henne hela dagarna och jag hade mer än gärna aldrig behövt börja jobb igen. Tänk att få spendera varje dag med sin skatt!

Tack för att du har något att säga!

