Titta, hon skrattar också.

Inget joller, inte ”bara” ett leende utan ett långt och härligt skratt. Hon ville inte sluta, utan skrattade på. Det mest underbara på länge. Hela hon lös. Hon, min älskade dotter. Jag önskar att hon kunde skratta hela tiden, att hon aldrig är ledsen. Nu är hon väldigt sällan ledsen och hon skrattar väldigt sällan också, men ler det gör hon vareviga dag. Idag verkar vara dagen då hon vill skratta. Hon har legat och sovit nu en stund men låg där inne och skrattade lite och somnade om.
Undra vad det är som gör att hon skrattar. Innan idag, när hon skrattade så mycket, låg hon på mig och jag skrattade åt henne. Då skrattade hon troligen åt mig, meer än vad jag skrattade åt henne. Sötaste ungen i världen!

Snart får hon väl tänder och biter sönder sina matkanoner. Men allt får ta sin tid 🙂
Det har varit lite av en bloggpaus. Det var ett tag sedan senaste inlägget men å andra sidan är det sommar och då ska man väl inte sitta inne? Nu har regnet gett upp för nuet, i alla fall här uppe. Varit soligt och varmt ett par dagar och helgen ser ljus ut. Härligt värre.
Nu när Emma var här så var vi på stan och kikade runt. Det var Grillnatta som är årligen här i ”stan”. Massvis med folk och butikerna har öppet längre. Knappt värt att stå i kö så vi gick på stan nästa dag istället.
Jag såg en jättefin kappa som dessutom såg bra ut på mig. Annars har jag den oturen att det ser konstigt ut, uppstoppad, men inte den här gången och det gjorde mig glad. Men vad som inte passade mig var prislappen. Kappan skulle inte bli använd förens i början av hösten och jag behöver byxor mer, för jag vill inte gå byxlös.
Jag får se om kappan finns kvar då den behövs. Det tror jag knappast. Men om den är det så kan den gärna få vara på rea.

Vi får se när Emma kommer nästa gång, eller när jag åker ner nästa gång. Så som det ser ut nu så är det bokat vid jul i alla fall. Hade velat komma ner innan dess också men vet inte hur ekonomin ser ut. Ibland måste annat prioriteras. Vill inte köra själv med Alexis, isf måste jag leja någon som hänger med 🙂
Men det är ett senare bekymmer. Idag kommer Kristoffers mamma hit och ska hjälpa oss hänga upp lite saker som vi tänkt på länge men inte har nån borr att fixa det med då det är betong. Hon och hennes sambo var här igår och tittade på lägenheten, de hade med sig thaimat. Väldigt gott.
Vi har inte lagat mat här hemma på länge känns det som. Vi har antingen tagit hem mat eller käkat hemma hos Kristoffers bror.
Lika lär det bli ikväll också. Så vi får vänta med matlagningen en dag till. Ibland är det bra härligt att ha det bekvämt, dessutom är det ju med trevlig sällskap. Nu menar inte jag att det inte är trevligt att käka med Kristoffer.
Det skadar inte med fler till bords.

Jag ska se till att skriva ut lite foton nu medan solstrålen fortfarande sover. Har tänkt skriva ut kort en hel vecka nu så det gäller att ta till vara på ”dötiden”.
Ska läsa ikapp mig på era bloggar sedan!
Ha det bäst i regn eller sol.

Tack för att du har något att säga!

