En sysselsatt helg

Det är som bekant fredag idag. För er som har semester så flyter dagarna ihop så därför talar jag om för er soffliggare att det är fredag idag.
Denna fredagen ser inte ut som andra fredagar för ikväll ska vi vara barnvakt åt bröderna Eklund.
Varav den ena brodern fyller två. Kalas blir det på söndag. Föräldrarna ska äta surströmming, tror jag det var.
Och barnvakt, vem är inte bäst på att vara barnvakt? Jo, jag!
Om jag ska föda elva barn åt honom så är detta ett perfekt tillfälle för honom att öva lite.

Det blir nog en bra fredag.
Igår, då det var torsdag(om ni inte kunde lista ut det) uppgraderade vi middagen från korv och makaroner till grillat.
Vi blev bjudna hem till Kristoffers bror (där bröderna Eklund även hushåller) på grillat + efterrätt.
Efterrätten var sommarsemla. Himla gott 🙂
Maten var också god, som vanligt. Och varför ska man klaga, det blev ju inte korv å makaroner.
Ikväll blir det hemkört ifrån TakeOff.

En helg full med fart verkar det som. Lite som förra helgen.
MEN INGEN HAR VÄL GLÖMT vad som händer på söndag. Det är kalas OCH så kommer ju Emma Molin.
Lalalalala underbart. Ska bli hur kul som helst.
Jag har uppdaterat mig själv om att hon på resan hit har tre byten. FY TUSAN. Och jag bedjar till SJ att köra hit henne säkert och i tid. För tid är det dyrbaraste vi har och den vill man helst inte slösa på ett tåg.

Ha en trevlig helg allihop.


Och undra vad hon tänker på när hon ser på mig…

9 thoughts on “En sysselsatt helg

  1. Tackar för upplysningen om vilken dag det är för jag är verkligen sinnebilden av en semesterfirare som har tappat kontrollen på allt.
    Du ser ut att ha full fart de närmsta dagarna, jisses är bröderna Eklund 11 stycke så tycker jag nästan lite synd om Kristoffer, han lär få en smärre chock av allt ansvar för att inte tala om att han kommer bli lomhörd när alla sätter igång och gapa. Jag blir nästan döv när Tim lekskriker här hemma ..
    Ja, vad kan Flisan tänka när hon ser på dig …antagligen ger hon järnet för att bli kanon på fotot.
    Kram

    • Vad bra att upplysningen var till nytta.
      Bröderna Eklund är ”bara” två, men jag å Kristoffer ska satsa på elva barn 😉
      Med glimten i ögat. Många barn kan ju bara innebära lyckliga år, resten av våra liv? Eller… bara en massa oro.
      Ja, ungar kan verkligen gapa och skrika även om det är väl menat och av glädje. Men glädjens skrik i ett flertal timmar gör väl vem som helst galen.
      Men.. sen så ser man ju på barnen åååh så underbara de är.
      Kram

  2. Vi har tre och det är lagom. Med mina mått mätt för de blir tonåringar också…

    Alexis ser väldigt förvånad ut så ”Mamma ärdet du?”

    Kram

  3. Som sagt, dagarna bara flyter ihop, en föräldraledig och en med semester har noll koll på dagarna tillsammans 😉 KRAM

    P.S Aöexis är bara för söt =)

  4. Det ville mina föräldrar också … ha elva barn alltså. Det ”bidde” fyra … inte så illa det heller. Sen sa mamma stopp.

    Och alla vi fyra är adopterade … 🙂

    Kram!

Tack för att du har något att säga!

