Söndagsutflykt…

är precis vad man behöver när resten av världen är lite upp och ned.
Vi stack till Furuvik för att hälsa på lite gamla chefer och kollegor. Dessutom gick vi in i parken och kollade på lite djur.
Jag hade inte tänkt åka någonting men Frida gav mig sitt åkband då hon är höggravid å kunde inte ens åka spökborgen.
Så jag, Denise och Oscar åkte lite. De har en ny berg och dalbana som var rolig men den hade så hastiga svängar att de gjorde ont, sätena var konstiga också men nu har jag i alla fall åkt den. Sedan har de fixat slänggungor. Denise och jag tog ett dubbelsäte och det ångrade vi nästan direkt då vi antog att den kunde braka loss.
Men vi satt kvar och upp å iväg. Denise sa att vi skulle åka rätt i gärdsgården å bli spetsade, eller varför inte flyga i ankdammen eller rakt på kopparna å åka gratis. Skrattade så att jag nästan kissade på  mig.
Tur va det väl att jag inte gjorde det för då hade alla som stod å såg på fått sig en slurk.



Vi försökte vinna en jättestor chokladkaka. Slösade tvåhundra kronor på det och sista gången vi körde blev det nästan vårt nummer. Hjulet stannade på 55 men ett sista hack och då blev det nr 60. Segern gick till en liten pojke, grattis till honom.
Hade vi vunnit hade vi haft choklad för resten av året.

Idag har jag försökt vara flitiga Lisa (fast än jag heter Therese), mitt mål var att dammsuga och torka golv men jag sorterade i badrumsskåp och Alexis garderob istället. Så dammsugning blir det imorgon om Alexis är lite mindre mammig och vill sova.
För hon kan sova under dammsugning om hon verkligen vill 🙂
Imorgon ska vi även handla lite alvedon för på onsdag ska fröken vaccineras. Buhu!

På söndag är det kalas för bröderna Eklund och det är även dagen för Emma Molins ankomst!
Så det blir inte en helt stillastående vecka. Det gäller att få allt att rulla 🙂
Blir att gå på stan eller så å hitta presenter till bröderna. Få se när vädret blir bättre.
Idag är det ösregn och åska som gäller, tydligen.

Tills vidare så ska jag försöka bli glad, ända in i själen.

5 thoughts on “Söndagsutflykt…

  1. Full rulle och mycket på gång hos dig ser jag. Vaccinationen går säkert bra men kanske klokt att ha alvedon hemma. Minns inte om barnen blev febriga fast det var ju en gång i forntiden 😉

    Kram

  2. Det är en stor dröm för mig, att kunna åka karuseller igen =) Sist kunde jag knappt få på mig bältena, var många många många år sedan.. det skulle säkert funka nu men vågar inte åka ändå.

  3. Å furuvik är så mysigt vi tänkte åka dit nu i helgen men det ska regna och det gjorde det förra året vi var där också så det gör jag inte om en gång till, två blöta barn och en hund i en husvagn 🙂 blä.

    Hoppas du mår bättre snart 🙂
    Kram

Tack för att du har något att säga!

