Ett till stycke Kalmarit i stan… snart.

Idag var Alexis sugen på sin blå klänning som hon fått av Tant Emma ifrån Kalmar!
SOM FÖR ÖVRIGT BESÖKER HÄLSINGLAND DEN 24-27 JULI.
HIPP HIPP HURRA!
Hon har inte varit hos mig på ca 2 år men det betyder ju inte att vi inte har setts för det har vi.
Varje gång jag är i Kalmar.
Nåväl, nu till klänningsdamen:

Hon är så knubbig och go’
Det har varit många gånger som jag nästan ätit upp henne.
Eller nästan kramat sönder henne. Jag försöker hålla mig ifrån det men det är såå svårt. Hon är så söt och härlig 🙂
Det bästa är leendet man får första gången hon ser mig på  morgonen (om hon inte är extremt hungrig, då är det allt annat än ett leende).

När hon sov mellan varven fixade jag lite här hemma och till slut fick jag en tid för mig själv.
Tillbringade tid på balkongen med det här:

Kristoffer lagade maten idag. Det som stod på schemat var köttgryta med ris och det lyckades han bra med. Han tjuvkikade på ett recept men improviserade lite sedan och det blev gott 🙂
Vi har försökt bestämma lite maträtter som vi ska äta i veckan. Det står bland annat pastasoppa och krämig falukorvslåda på schemat.
Ser fram emot pastasoppan. Se hur den smakar.

Har ni några goda recept att bjuda på?
Något på nån kaka eller varför inte en maträtt? Dela med er, jag vill testa.

Jag funderar på vad som händer imorgon… En helt vanlig tisdag.
Eller kommer det vara en heelt vanligt tisdag? Jag vet inte.
Jag kan göra vad jag vill med en helt vanlig tisdag. Jag väljer själv hur jag vill göra med min dag.
Om jag så skulle vilja springa ner för en backe och i slutet av den slå mig sönder och samman.
Slå kullerbyttor genom stan.
Åka till havet och låtsas att jag är en strandsatt sjöjungfru…
Jag kan göra vad som helst med den kommande tisdagen.
Det är det som gör det härligt att leva.

3 thoughts on “Ett till stycke Kalmarit i stan… snart.

  1. J”ag kan göra vad som helst med den kommande tisdagen.
    Det är det som gör det härligt att leva.”

    … och nu också med en prinsessa i sin sommarhimmelsblå klänning …

    Kram!

Tack för att du har något att säga!

