Nu är det bärra och jag.

När jag lämnade Kalmar den senaste gången så tog jag även med mig min kaktus som har stått hos farfar sedan jag flyttade hemifrån.
Det var lika bra nu när de ska bli bouppteckning och vi inte hade lika mycket packning med oss som vi brukar. Bärra fick sitta i framsätet tillsammans med min jacka.
Farfar har tagit väl hand om kaktusen de här fyra åren som den har varit i hans ägo. Han är mästare på att sköta kaktusar.
I sina yngre dagar fick han kaktusar att blomma, när han bodde i hus så pryddes det med lite kaktusar här och var. Inga små sådana heller.
Så vem skulle vara bättre än att ha min farfar som kaktusvakt?

Anledningen till att jag tog upp det här är för att jag, idag, har omplanterat den stackaren som mest hade rötter att livnära sig på.
Under årens lopp har kaktusen även tagit en otrolig vändning och skaffat sig en böj. Den står lite stadigare nu.
Skaffade ett par pinnar som Bärra kan luta sig tillbaka på om han vill.


Den har vuxit en del hemma hos farfar, dessutom. Då var den bara en tredjedel så stor som den är nu. Jag ska se vad jag kan göra åt böjen.
Den har stått med ena sidan emot solen, så nu har jag vänt på den och får invänta resultat.
Hur lång tid det nu kan ta, med tanke på att denna böjen har fått fyra år på sig att tillverkas.


Min sötnos + snuttefilt 🙂

Jag har försökt ta kort på henne när hon ler sitt största leende, eller skrattar.
Men nä, när kameran är på så blir vi dödsallvarliga. Så bättre än så där fastnar inte på bild 😉
Söt som socker är hon ändåå 🙂

Dessutom så kom det två skal till mig (som vi hade beställt) igår.
Så nu har jag pimpat min mobil.

Den med hjärtan och diamanter kan jag ha på lite festligare tillfällen haha.

Mobilen är ju så gott som en accessoar.

Och som avslutning på detta inlägg vill jag meddela att jag de senaste fyra dagarna gått med en förkylning. Lite bättre är den nu.
En rethosta som jag hoppas ska släppa snart. Men nästäppan verkar släppt. Så, nu kan nu tycka lite synd om mig.

3 thoughts on “Nu är det bärra och jag.

  1. Så gudomligt sööt hon är ! 😀 och bara växer och växer.
    Karim har nu senaste månaden inte växt så jättemycket 2½ cm sen förra månaden och 535gram tyngre. Idag fick han upp sin 2:a tand, aldrig varit med om att en bebis fått tänder så tidigt. Marwan å yaakob fick när dom var lite över 6månader. Vi brukar skämta och säga att K vill vara tvärtom mot dom andra :P. Födas på annorlunda vis, ha ljusblåögon istället för bruna och somna själv och nu tänderna som kommer så tidigt. lite roligt med ljusblå med tanke på att alla vi andra är bruna:)

    Kram

  2. Hon är supersöt med eller utan leende er lilla Alexis. Växer så det knakar gör hon dessutom!

    När det gäller Bärras böj är jag osäker på om den någon gång rätar ut sig…

    Kram

Tack för att du har något att säga!

