Omtumlande början av sommaren

Borta bra men hemma bäst? Är det så?
Vi blir bara hemma ett par dagar. På torsdag åker vi ner till Kalmar (igen). Sist jag var i Kalmar fick jag ett dåligt besked som jag antar att jag kan skriva om nu. Min farfar dog den 7/6. Så på fredag är det begravning. Inte roligt alls. Men jag hann träffa honom en sista gång och det är jag glad över. Känns bara konstigt att han är borta nu. Men jag har bara bra minnen ifrån min farfar och det är dom jag ska minnas. Men nu ska jag inte skriva mer om det, inte i nuet i alla fall. Jag vill ju skriva om vår semester hos Kristoffers mamma.

Midsommar firades där och jag träffade en del nya människor. God mat, god dryck och bra sällskap. Midsommar kunde inte bli bättre… eller jo, det hade kunnat vara solsken och inte spöregn. Men oss gick det ingen nöd på.
Vi tog det mest lugnt och umgicks i övrigt. Var ute vid vattnet och åt lunch en dag. Tittade på en död ren som låg i vattnet. BLÄ.
Såg en levande ren för första gången när vi bilade upp till Gunnarn. Den sprang över vägen. Utan att dö. Det va? 🙂
En dag skulle vi med Leo till fotbollsplan men då, just den dagen, skulle de spelas match så vi gick till vattnet istället och badade fötterna, spelade lite boll osv. Då var det faktiskt bra väder och jag fick lite färg. Kristoffer blev röd på sin kala skalle 😉
Han vill ju få färg så han lider väl inte. Fast det skadar ju inte att smörja in sig.

Vi hade varit kvar längre i Gunnarn om vi inte skulle iväg igen. Om min farfar hade kunnat hålla sig vid liv för alltid.
Vi hade kunnat skicka en blomma till begravningen men det skulle jag ångra.
Självklart ska jag gå på begravningen. Även om bensinen kostar ca 1400 fram och tillbaks.
Även om jag är den enda chaffisen och måste köra hela vägen dit och hem. Det är sådant jag gör för att ta mig till punkt A till punkt B och tillbaks igen.
Whatever it takes.

För att återgå till det jag ursprungligen skulle skriva om,
Det var roligt att äntligen få komma till Gunnarn. Vi skulle ju dit i julas men det blev så mycket med en flytt och bilen som krånglade och inte startade ibland, men med en motorvärmare är den saken biff! 🙂 Det blir Kalmar denna julen.

Alexis första jul 🙂
Det är något att se fram emot i en sorg som denna. Jag har nog inte hunnit reflektera min farfars död riktigt. Haft fullt upp mest hela tiden. Jag lär nog kunna reflektera den på begravningen då allt blir så definitivt. Ett avsked av en bra man. Ett avsked av min farfar.
Kära, lilla farfar ❤
(jag kunde inte enbart hålla mig till ämnet Gunnarn)

7 thoughts on “Omtumlande början av sommaren

  1. Det var verkligen tråkiga nyheter och jag tänker på dig. När man själv precis givit liv kan det vara svårt att ta till sig döden. Hoppas begravningen blir ett fint avsked.

    Kram

  2. Vad ont i magen jag fick när jag läste det, minns honom som igår.Beklagar sorgen. Hoppas resan ner går bra och att begravningen blir fin även om det är riktigt tungt att säga ett sista farväl.
    Sänder Kramar till dig<3

    Ps, varför jag inte kunnat svara på sista smset är för att pengarna är slut på mobilen. Hade sparat den kronan jag hade i ca 8dagar just för att kunna skicka till dig 🙂
    Vi skulle firat min födelsedag på midsommar men, mor är som hon är. Hon varken kom eller hörde inte ens av sig :-/ Man förlorar en bit av förtroendet varje gång hon gör så här.

    Kram ❤

    • Ja, begravningen blir nog fin. Hoppas bara att stämningen efter inte är tryckande och ingen vågar prata om farfar. För det är inte så vi vill minnas honom, eller åtminstone inte jag.
      Jag hörde ju inte heller av mig på din födelsedag. Men det har varit lite mycket på senaste.
      Ja, förstår att du blir besviken. Det är väl inte mycket begärt att få åtminstone en hälsning. Konstigt.
      Har du sagt till henne att du blir besviken? Kanske hon bättrar sig, om hon kan.
      Vi får ta å ses nån gång. Kanske vid juletid? Då ska jag ner till Kalmar. Vet inte om det blir något innan dess men vi kan ju höras om det 🙂
      Kram

      • Förstår hur du menar.
        Det gör absolut ingenting 🙂 Förstår totalt.
        Ja jag sa ifrån denna gång. Jag sa till yacine på kvällen att imon kommer jag få ett sms om sjukhus och mycket väl stämde det. Alltid när hon inte kommit så är det på sjukhus hon varit, fast har hört från säkra källor att det inte varit så, lite tråkigt. Denna gång sa hon att hennes granne åkt i ambulans till sjukhus, men jag tyckte inte att det var hennes ansvar att åka med. Så dagen efter lånade jag gubbens tele och skrev ett ”smspredikan” så hon verkligen förstår, det värsta av allt var nog att hon lovade barnen att hon skulle komma. Marwans ledsna min när jag kom hem utan mormor gjorde så ont att se. Men igår var lillamoster Martina här så då vart han glad 😀
        Ja verkligen ! Skulle vara underbart roligt.:D

        Ha det så gott och krama lilltjejen<3
        Kram

  3. Ledsen för din skull =( att ta farväl är aldrig kul! Minns än idag min pappas begravning för över 19 år sen =/ Det gör fortfarande ont! KRAMAR i massor!

    • Tack.
      Det är aldrig kul att mista en närstående. Men det är väl livets gång.
      Lättare att smälta att en 73 årig man dör än att ens pappa dör alldeles för tidigt.
      Kram

Tack för att du har något att säga!

