En uppdatering

Nytt sidhuvud eller vad man ska kalla det, vad tycks? 🙂
Behövde en uppdatering tyckte jag.

Idag har vi varit på Barnens hus. Vi har varit på jakt efter en babysitter ett tag men hittar aldrig någon som passar i både pris och form. Och vi gick därifrån utan någon babysitter men med ett billigt babygym istället. Hon har inte varit villig att testa det än men det kommer en dag för det också. Just för tillfället får hon en ny blöja av sin fader som dessutom badade med henne igår.

Kristoffer tyckte inte att man tog kort på nakna barn…. Undra om han läste det i de senaste numret av ”Vi föräldrar”.
Alexis verkar lika chockad hon.

Vi tänkte badat henne efter att jag duschat. Men när jag duschat hade hon slocknat här:

Oftast brukar hon somna när hon ligger hos mig. Men är man trött så kan man även somna sittande hos pappa. Därför badade hon senare än tänkt men bada det skulle hon. Alexis verkar dessutom tycka att det blir roligare och roligare. Vilket dessutom är roligare och roligare för oss. Föräldraskapet blir mer krävande med tiden men det är krävande på ett positivt sätt tycker jag. Hon är med mer och ler och jollrar. Hon är en bestämd ung dam. Hon är vår fina lilla dotter. Vilket jag inte har vant mig vid att kalla henne än.

Det känns bättre att säga ”Här är Alexis” än ”Här är min dotter” (om man nu måste säga det). Men min dotter är ju precis vad det är. Just nu provar Alexis sitt babygym men hon verkar inte tycka så mycket om det… än. Kommer väl med tiden när hon vill greppa och hålla på.

För att skriva om det som de flesta skriver om är vädret. Det har regnat i flera dagar vilket verkligen är bra för naturen. Mig gör det inget, än så länge. Men en vecka till med regn vore väl inte så lyckat? Tydligen är det precis vad som lovas. Bara det blir bättre väder när vi åker norr över så man kan kalla det en riktig semester 😀

Nu, dags för mat. Idag blir det Fylligtosttäcke på falukorv med potatismos. Det var ungefär så som det stod i kokboken. Vi har ätit det förr och det är väldigt gott. Vad ska ni äta idag?

7 thoughts on “En uppdatering

  1. När det gäller sidhuvudet så tycker jag det är en helt underbar bild! Perfekt till din blogg och ni är så fina båda två.

    När det gäller nakna barn håller jag med Kristoffer. En bild på en liten baby kan hamna i totalt fel händer så han gjorde helt rätt.

    På middagsfronten blev det stekt falukorv, stekta ägg och pommes. Fast jag hoppade pommes och tog lite grönsaker i stället. En snabb nödlösning i dag…

    Kram

  2. Ett helt underbart sidhuvud … (jag kanske får för mig att måla det framöver… ) och bilderna i inlägget är också jättefina … Visst … jag håller med. Man kanske måste undvika att visa sina söta små telningar utan kläder. Det är förskräckligt att det skall vara så men så har det blivit tyvärr. … 😦

    Ha det fint trots regnet … fast nu kanske redan solen har tittat fram igen, eller?

    Kram!

  3. Vi köpte vår babysitter på blocket för ett jättebra pris och den var knappt använd. Så man kan fynda där med om man inte vill betala för mycket 🙂

  4. Ni båda är verkligen superfina …
    Nog gjorde Kristoffer helt rätt som la händerna för, nu för tiden finns det läbbiga idioter överallt som kan utnyttja bilder å de grövsta.
    Åhh har ni regn, här kommer inte något att tala om bara lite molnigt och en lättare dusch mellan sol och moln.
    -Vi åt matjesill, kokt potatis, gräslök, gräddfil och hackad rödlök och så ett glas öl och en hård smörgås med cheddarost.
    Ha det så gott nu och du jag slutar inte blogga för att jag är lite trött på fb just nu, bloggen är min grej även om jag ibland inte skriver varje dag som jag gjorde förr.
    Har precis flyttat över första åren av min blogg från Aftonbladet som ska upphöra, min man ska göra böcker av första bloggen och en bit in i den jag håller på med nu på wp. Det kommer nog att bli tjocka böcker ha ha 😉 men det kan vara en kul sak att lämna efter sig, tänker på allt jag skriver om marsipangrisen.
    Mitt hjärta ta hand om dig och din lilla guldklimp och för den delen den stora guldklimpen ska också ha sitt, menar Kristoffer.
    Kram 🙂

  5. Håller med livsglimtar ni är väldigt fina!
    Hoppas semestern i öland var bra även det som hände.
    Tänkte på er då ni gav er i väg.
    Var stor Alexis blivit nu 😀 så himla vackert barn!
    Här är det regn idag men det behövs 😉
    Jag hoppas allt är bra med er,längtar till den dagen vi ses.
    Ta hand om er ❤
    Kram

Tack för att du har något att säga!

