Mot Kalmar

Emma med vän var här igår. Vi spelade monopol och tvspel, käkade och såg på film. Trevligt värre. Nu ser jag inte Emma på ett tag. Hon kommer till Bollnäs i höst igen. Tänk att jag redan känt henne i ett år. Tiden går verkligen fort. Jag får hälsa på henne sedan. Hon ska, förhoppningsvis, börja plugga till lärare i Karlstad. Jag är föräldraledig och har all tid i världen att ta mig till Karlstad 😉 Sedan har Frida just flyttat från Gävle till Västerås, där ska jag också hälsa på en vacker dag.
Men först och främst ska jag till familj och vänner i söder. Imorgon går bilen mot Kalmar. Det spås vackert väder.

Kanske inte den roligaste dagen att sitta i en bil då men mer kan vi njuta på de ställen vi stannar längst vägen. Sedan blir det sol resten av helgen. Förhoppningsvis resten av veckan. Förra året var det strålande sol tiden vi tillbringade i Kalmar. Lyckat.
Det är nog första gången jag åker till Kalmar utan att ha hela veckan helt planerad. Nu har jag bara första helgen helt fullbokad så det finns utrymme för att planera möten. Som i vanlig ordning, säg till om jag inte säger till er innan. Är i Kalmar 3-10 juni.
Jag åker runt Kalmar med omnejd, inte ner till Blekinge. Inte denna gången. Nu ska det kännas som semester så Öland ska inspekteras 🙂
Kanske blir det i Kalmars hav som årets första dopp sker. Är nog väldigt kallt än, men är det semester så är det 😉

Vi har packat det mesta. En del grejer kan inte packas förens imorgon. Jag är så orolig över att jag kommer glömma något men jag vet att jag alltid ta med mig för mycket.
Bäst att tänka på det viktigaste:
Bebis, Kristoffer, Ville, plånbok, mobil och bil. Om jag har det med mig så kommer allt gå bra.

Vi skrivs när vi skrivs. Ska försöka mig på en uppdatering under veckan i Kalmar. Annars finns jag på mobilen.
Ha det så bra!

5 thoughts on “Mot Kalmar

  1. Ska hälsa Filip att han kom med i din blogg, som vän! 🙂
    Saknar dig redan förfan!!
    Och ja, du kommer till karlstad, bäst för dig :)!

Tack för att du har något att säga!

