Hej och hå, ny vecka.

Igår ville jag skriva ett morsdaginlägg till mig själv men det blev inte så för min älskade dotter ville ha sin mamma för sig själv. Jag hade helt enkelt inte lugnt runt om mig för att kunna fixa ett inlägg. En dotter som ville gosa och snutta mest hela tiden tog upp min dag. Hon var vaken i stort sett hela dagen vilket var lite otippat, lite nytt. Men så sover hon ju om nätterna. Om vaken på dagen betyder sova på natten så är jag med på noterna. Igår när hon, i vanlig ordning, började bli lite kvällsgrinig gick vi ut med henne på balkongen och det verkade som om den friska luften gjorde susen för efter en stunds utevistelse gick vi in igen och då var hon nöjd och somnade vid bröstet. Då bestämde vi att en kvällspromenad med vagnen skulle göra henne mer harmonisk om kvällarna. Så det kanske ska införas de dagar med bra väder.

Sedan sov hon långt in på natten, då var det matdags. Men det var snabbt överstökat och tillbaks till sömnen. Min lilla prinsessa.
Gick även igenom hennes garderob igår för att se vad hon har för kläder. Det finns en del grejer i storleken 50 som hon bara använt en gång. Och inget av de kan hon längre ha. När jag ser på de små, små kläderna så förstår jag knappt att hon varit så liten. Nu har hon en stadig kropp och är inte lika späd som förut. Jag och Kristoffer kollade på kort igår, på henne som nyfödd. Inte ens en minut gammal. Oj vilken liten plutt. Han har de bilderna på sin mobil. Jag måste lägga ut en nån dag så ni kan få se 🙂

Idag är det BVC som gäller. För att se hur mycket Alexis har växt. Spännande. Skulle på babysång på öppna förskolan med mammorna i föräldragruppen men det blir inte så. Få bli en annan dag. Får se om de tar ett sommaruppehåll eller hur dom gör. Jaja, nog om min bebis.

Längtar till på fredag, då ska vi åka till Kalmar. Det vet ni ju redan. Och ni lär få höra om det flera gånger denna veckan. På söndag är det kalas för min lillebror som fyller år och jag vet redan vad han ska få men tänker inte skriva det för han läser min blogg då och då. Min kusin fyller år samma dag. Han borde vara med på kalaset, dubbelkalas precis som när vi alla var yngre.

Målare skulle komma för två veckor sedan och måla våra fönster. De håller på med fasadarbete i vårt område men har inte kommit till vår lägenhet ännu. Hoppas de kommer denna veckan så slipper de ränna här när vi inte är hemma. Vi får se hur det blir. Inga gardiner är uppe och det ser så tomt ut. Men det släpps in mer ljus dock 🙂 Det är ju lite bra.
Nu blir det här inlägget en mil långt och har jag ens skrivit något vettigt?

Ny vecka, nya möjligheter.
Må väl.

PS: Idag blir det biff, löksås och potatis till middag.

8 thoughts on “Hej och hå, ny vecka.

  1. O vilken söt och snäll dotter ni har , ska bli så kul att få träffa hela er familj snart och få snusa på mitt tredje lilla barbarn ,sen blev det ju en tjej också kul. Ha det så gott krama den lilla prinssesan och hälsa Stoffer. Och kör lugnt när ni far söder ut, ni har dyrbar last. ♥

    • Ja, hon är än så länge alldeles, alldeles underbar! 🙂
      Nu är det inte långt kvar, en månad så är vi på väg norrut.
      Jag ska köra så lugnt jag kan.

  2. ”Om vaken på dagen betyder sova på natten så är jag med på noterna.” samma här kan jag säga! Elsa sover också hela nätterna fortfarande =) och vakentiden på dagarna blir allt längre! Här har vi en liten som redan vill vara med, se på, interagera, stimuleras osv =)
    men visst e det härligt att se hur de utvecklas?! KRAM

Tack för att du har något att säga!

