Sommar, sol och koskit i hagen

Igår vad det trivseleftermiddag/kväll med klassen i Skärså. Vi hade bokat bord på Albertina. Innan dess tog vi en promenad i området och njöt av de fina vyerna. Kristoffer hängde med.

Farsan med vagnen


Restaurangen Albertina ligger rakt över sjön. Jag åt Rödspätta med räk- och svampfyllning med citronsås. Det var gudomligt gott, de bitar jag hann äta. Jag hade en skrikande Alexis att mata och sköta. Kristoffer försökte gå runt med henne men hon ville inte. När vi gick med vagnen så var det lugnt men när mamma ska äta, ska ju hon äta. Så är det bara 🙂 En av mina lärare tog en tur med henne i vagnen men det gick inte så bra, Alexis blev inte gladare.
Men när min lärare gick runt med henne i famnen så somnade hon. Då hade vi redan hunnit beställa in vad vi ville ha för efterrätt, de som ville ha. Jag tog kaffe på maten. Hade velat ha efterrätt men visste inte hur Alexis skulle bete sig vid matintaget.

Men det räckte gott och väl med kaffe. En trevlig eftermiddag och kväll med klassen.
Just när notan skulle betalas ville Alexis demonstrera för hela restaurangen att hon har en röst. Hon var ganska otröstlig men väl i bilen på väg hem somnade hon och sov till mitt i natten då det var dags för mat.

Alltid lika trevligt att vara ute på galej med klassen. Känns bra att kunna hänga med trots att jag är mammaledig och har en bebis. Tiden går så fort, imorgon är det skolavslutning och den ska jag garanterat gå på. Äta tårta, sommarlunch och krama klassen! Nu var det slut på det roliga 🙂 Verkar som de flesta i klassen ska läsa ett år till. Så de börjar i höst. Kanske jag kan hälsa på och säga hej där någon gång så får de se hur den lilla bebisen har växt.


Dagens klädsel (och min)   🙂

Känns som fredag idag men det är ”bara” torsdag. Åtta dagar kvar innan vi ska till Kalmar. Spännande.
Annars händer det inte så mycket här i helgen. Ska väl försöka få av dragkroken på bilen innan vi åker till Kalmar. Inhandla lite saker som behövs inför resan kanske? Annars bara ta det lugnt. Vi ska boka in en till spelkväll med Emma och Filip. För den femte juni lämnar de folkhögskolans internat och far hem till sina bon.

Tänk, sommar! Ska försöka hinna med lite sol och bad. På en obemannad strand där ingen kan se mina bristningar som jag fått efter barnafödandet. Fast egentligen bryr jag mig inte så mycket om dom. Jag vet varför jag har fått dom och vad min kropp gått igenom. Hade jag haft bristningarna förra sommaren hade jag nog brytt mig mer. Jag har fått en helt annan kroppsuppfattning efter min graviditet och det är jag glad över. Jag är inte lika hysterisk över skavanker. Dessutom väger jag mindre nu än innan jag blev gravid. Så det är bra! Går åt rätt håll. Jag har ett mål med min vikt och kropp och den ska vara uppnådd till jul. Heja mig!

Ha en bra torsdag. Här är vädret fint även om det skulle regna. Hoppas på likadant väder imorgon!

2 thoughts on “Sommar, sol och koskit i hagen

  1. När man fött barn så får man ett vettigare perspektiv på kroppen och inser att den inte ser ut som den gjorde före. Finns liksom viktigare saker…

    Så stor hon har blivit! Växer så det knakar er lilla sötnos.

    Kram

  2. Jag minns nog hur det var, så fort jag öppnade munnen för att äta så blev det liv på ungarna. Jag lärde mig att sleva i mig fort som fanken … sen kom vi på att äta en i taget när vi var ute med andra, så att vi båda fick äta normalt portion.
    Pröva det nästa gång, den som har vagnen kan gå iväg så att man inte hör vrålet ifall de nu ska vrålas. Så får ni äta i lugn och ro.
    Du så fort hon växer, ser för go ut en rosa pussgurka.
    Kram

Tack för att du har något att säga!

