Jordens undergång! Adjö alla.

Imorgon är det jordens undergång enligt en man i sina äldre dagar. Han har läst det i bibeln så egentligen borde vi andra inte vara så chockade. Jag är chockad. Jag läser inte bibeln, är inte kristen. Så därför denna chock. Vi har fått ha jorden den tid som ”Gud” lovade oss.
Jag är ofattbart lugnt med tanke på att morgon skulle vara den sista dagen. En jordbävning som jorden inte klarar av är vad som väntas. Så hur uppkommer en jordbävning? Det borde ju gå att se i förväg om en jordbävning är på gång? Lika som vi kan ana ett vulkaniskt utbrott. De kommer varningar först liksom. Fast ”Gud” är väl smartare än så, antar jag.

Om det är jordens undergång imorgon återstår att se. Jag bor inte i ett hus som är särskilt säkert vad gäller jordbävningar, men med tanke på vilken styrka denna jordbävning har om den ska utplåna allt liv så kvittar det nog om huset är säkert eller inte. Sista inlägget någonsin? Nä, jag skulle inte tro det. Och det gör nog inte resten av världen heller. Eller? Det finns säkert de som är lika kristet inbitna som den där radioprataren i USA som har påstått detta. Det återstår att se. Så jag lämna det ämnet.

Dagen har börjat bra. Alexis är ganska medgörlig trots hennes envishet. Jag försöker göra henne nöjd och i gengäld verkar hon göra mig nöjd. Jag är bara lite elak emot henne morgon och kväll då jag måste smörja in Pevaryl runt hennes hals där det har uppkommit svamp. Hon har blivit så tjock och valkig på kort tid och det har gjort att jag inte riktigt har hunnit med och se alla små ställen som borde rengöras. Lilla flickan då! Men nu ska vi kämpa å få det fint och svampfritt på min lilla flicka. Började med det igår och det har redan givit resultat.

Idag ska vi även börja med D-vitamindroppar. Så hon fortsätter att vara frisk som en nötkärna min snart-fem-kilos-flicka.
Helg igen. Vad gör vi då? Idag blir det att ta det lugnt om vi inte får ett infall å städa. Annars blir städningen imorgon och på söndag åker vi till Sandviken för då ska Alexis träffa sin farfar. Blir nog en bra helg detta också. Hoppas vädret håller i sig så vi kan ta en tur med barnvagnen.

Det var något mer jag hade tänkt skriva om men det flög ur skallen. Var tvungen att amma Alexis mitt i inlägget.
Dagens outfit:

Och nu blev jag sugen på glass. Skulle inte sitta fel med en Magnum classic.

9 thoughts on “Jordens undergång! Adjö alla.

  1. Har du testat med att använda oparfymerat talkpuder? Det brukar ha god effekt mellan små babyvalkar. Ett tips när svampen är borta. Talkpuder håller undan fukten effektivt. Jag tyckte det fungerade bra.

    Hon ser ut att växa så det knakar!

    Kram!

    • Nä, det har jag inte testat. Det var ett bra tips!
      För det är minsann inte roligt när ens lilla bebis är röd å svampig.
      Tack!
      Kram

  2. Så söt hon är! Liknar dig en hel del men har givetvis från pappa med.
    Så mysigt hår :D.
    Ha en toppen kväll och hoppas helgen ger fint väder 🙂

    Kram

  3. Hon ser verkligen underbar ut 🙂 Så mysigt ni måste ha det med gos hela dagarna.
    Leo hade liknande under sin haka, och vi fick rådet att tvätta med ren babyolja och låta en del vara kvar, det funkade på honom… Hoppas ni hittar ett knep som fungerar på eran lilla Alexis
    Kram

  4. Så … idag skall det alltså ske … Jordens undergång.
    Jag tar det också med ro … och tänker på de här människorna som verkligen TROR att de lever sista dagen i livet … ja att hela jorden skall rämna. Hur knäpp får man va?

    Din lilla sötnos blir bara sötare och sötare för var gång jag hälsar på här inne …
    Håller med Znogge om hennes babytalkpuder. Det använde jag också …

    Lycka till och om jorden står kvar … Ses!

    Kram!

  5. D-vitamin: omöjligt att komma ihåg varje dag. Ställer man den vid sin egna medicin kan man ge sig tusan på att hon sover när man ska ta den och därmed glömmer bort hennes. Vet inte riktigt om det kan räknas som I-landsproblem. Ger en LITE dåligt samvete som moder i alla fall (med tanke på hur ofta jag glömmer).

Tack för att du har något att säga!

