Jag är mamma till ett brandlarm

Jag måste säga att jag har haft en oförskämt bra helg. I lördags var Emma och Filip över. Vi spelade nintendo Wii och käkade pizza. Trevligt värre. Det ska göras om. Fast då inpräntas lite monopolspel också, troligtvis. Igår, söndag, var klassen bjudna hem till M för lite ätbara saker. Jag tog med mig min lilla familj, så klart. Det bjöds på tacos, paj och jansonsfrestelse + efterrätt. Lite smått och gått alltså och väldigt trevligt sällskap. Var där i några timmar sedan begav det sig hem igen.

Tog inga bilder, det hade jag tänkt göra men när jag är mitt i allt så glömmer jag det lika fort som jag tänkt tanken. Vad jag däremot har hunnit ta kort på är mina bebisar när de sover ”tillsammans”:


Sedan har jag en bild på mig och henne… De finns det bara ett fåtal av. Jag ser så risig ut nu för tiden.
Därför är den i svartvitt också 😉

Jag ska väl nämna lite melodifestival och lite hockey för det har också hänt i helgen. Jag ligger och sover vid de tiderna egentligen men jag tvingade mig själv att se en period i hockey och fram till Sveriges bidrag i melodifestivalen sedan slocknade jag så gott som.
Jag bryr mig egentligen inte om melodifestivalen men nu har jag brytt mig lite extra just för att jag såg några av de bidragen Eric tävlade emot. Jag tycker att Erics låt är värdelös men de andra bidragen var fan ännu sämre så därför fick jag för mig att Eric kanske hade en chans. Sagt och gjort, han kom trea. Det var bra presterat. Han ska vara nöjd.

Hockeyn. Första perioden var det ju inga mål. Idag är det hockeyskandalen som det snackas om. Det blev 6-1 till Finland och silver till Sverige. Vad som händer, hur det hände, vet jag inte. Och bryr mig inte. Jag bryr mig om vinst eller inte vinst. Ingen vinst, men silver. Nog om det. Vill ni läsa mer om hockey är det mer Fegons blogg ni ska läsa.

Ett annat bloggtips är min kalmaritiska vän Emma, som finns bland mina guldkorn här bredvid. Hennes blogg har legat i vintervila men nu har den bokstavligen blomstrat upp och är igång igen!
Jag har några andra bloggar som inte funnits bland mina guldkorn så länge som också finns länkade här bredvid. Titta in till dom också. Ganska nykläckta morsor, precis som jag.
Miss M
Alfamamma
HannaGerebrant
Och så en morsa som har varit med ett tag:
Afrodite

Läser ni inte någon av dom redan så kan ni väl åtminstone kika in där 🙂
Nu ska jag ta hand om min lilla bökande prinsessa som ligger här bredvid. Hon sov alldeles nyss men allt kan ändras på ett par sekunder. Ungefär som ett brandlarm.

7 thoughts on “Jag är mamma till ett brandlarm

  1. Jag tycker att bilden på Alexis och dig är väldigt fin. Svartvita kort kan vara riktigt vackra.

    Jat tycker också att Saades låt är kass men hans framträdande var i alla fall proffsigt.

    Kram

  2. Åh, TACK för att du nämt och länkat till mig =) gulle dig =)

    Söta söta Alexis och en styck fin mamma även om hon e trött! Fast vet vad du menar, inte många foto på mig heller nu för tiden! Symd egentligen, man lär ångra sig sen, även om man såg sliten ut!

    Stor kram till er båda!

  3. Du och Alexis är jättefina … risig??? nej nej NEJ … det är du långt ifrån.

    Och dina babysar är också jättegulliga … Akta bara så inte Ville ”lägger sig pååå” Alexis utan att mena nåt illa med det … det har man ju hört talas om.

    Kramar!

  4. Håller med de ovanstående, ni båda är jättefina.
    En sådan sötnos måste ju ha en supersnygg morsa.

    Tack så mycket för att jag fick stå med på blogglistan.
    Tittar in varje dag för att se om något nytt har hänt, verkar som om det går bra för er?!

    Ta hand om dig och familjen 🙂

  5. Tack för länkningen!

    Det är hopplöst att man aldrig blir med på kort själv. Lyckas man väl komma med syns ens tuttar eller så ser man ut som den slitna morsan man är…

  6. Tycker att ni är jättefina! En vacker bild! Man känner sig oftast risigare än man ser ut. Och ibland är det till och med legitimt att vara lite risig. Till exempel när man har småknottar! 🙂
    Tack för länken, vännen!
    Kram på dig och godmorgon!

Tack för att du har något att säga!

