Ett litet skratt förlänger livet

Precis när jag hade publicerat det förra inlägget kom jag på vad det var jag egentligen ville skriva om.
Det var händelsen i måndags. De få sekunderna händelsen varade.
Alexis har bara dragit lite på smilebanden förut men i måndags när hon sov i min famn så kom det ett litet skratt. Det mest gulliga i hela världen och jag blev så glad. Nu vet  jag ju inte vad det var hon skrattade åt och jag vet att så små bebisar knappt vet vad de håller på med när de skrattar. Men hon skrattade och det räcker för mig. Det levde jag på resten av dagen 🙂 Jag längtar tills jag kan busa med henne så hon skrattar hela tiden!

Igår när hon sov passade jag på att baka lite. Blev inte så många syltkakor men några. Aldrig bakat det tidigare. Smakade av en igår, kanske lite för tidigt, men de var goda. Får väl fika senare idag.
Igår var även killen ifrån Trygghansa här och pratade om barnförsäkringar, dessutom kom vi in på vuxenförsäkringar också. Han var en halvtimme försenad. Från halv fyra(då killen kom) till halv tio på kvällen ammade jag Alexis. Försökte att inte amma utan bara ha henne i famnen, gå runt med henne osv men hon ville inte vara glad. Blöjan var torr och allt verkade bra men hon ville endast ligga vid bröstet. Det blev väldigt långtråkigt och segt då jag inte kunde göra något annat under tiden. Maten blev klar, Kristoffer åt men jag fick vänta. Till slut fick Kristoffer en skrikande Alexis så fick jag äta. Vad mer kunde vi göra, jag måste ju också äta.

Hon ligger och vilar här bredvid. Jag tänker inte anta något stort projekt just för tillfället för hon lär vakna snart och vilja äta.
Annars har vi sovit bra inatt.

Idag är det inte lika strålande väder som det varit den senaste tiden men jag funderar ändå på att ta en runda med barnvagnen sedan. Möta Kristoffer efter jobbet kanske, så kan vi gå tillsammans hem. Vi får se hur det blir senare idag.  Kanske hon blir fastklistrad kring min tutte igen.

5 thoughts on “Ett litet skratt förlänger livet

  1. Visst är det härligt när de skrattar även om man inte vet varför. Men det är liksom hela grejen! Hoppas du får äta i lugn och ro i dag.

    Kram

  2. Vackert och underbara dessa leenden och skratt är från dessa små bebisar och barn. Finns inget ljuvligare:)
    Kram

    • Jag längtar tills hon är lite större och kan reagera mer på omvärlden och skratta för att hon är glad eller tycker något är roligt inte bara för reflexerna säger att hon ska le 🙂 Men var sak har sin tid.
      Kram

Tack för att du har något att säga!

