Tre underbara veckor…

…har gått sedan Alexis kom till världen och ja, jag kan bara konstatera att tiden går otroligt snabbt. Jag har börjat komma in i min roll som mamma och att byta blöja är inte längre så svårt. Om det beror på det kilo hon har gått upp vet jag inte. Har hon vuxit i sin blöja? 😉
Idag har hon varit otroligt mammig och inget annat ställe än på mig har varit tillräckligt bra att sova på. De flesta gånger vill hon ligga vid bröstet och så suttar hon en gång var tionde minut. Då slår det mig att hon kanske borde ha napp ändå, så kan hon sutta på den om det känns bättre så kanske jag får vara fri när hon sover.
Vi har provat med napp men hon gillar det inte. Provade idag igen men hon grinar illa och vill verkligen inte ha den.

Och vill hon inte ha napp så är jag inte den som tvingar henne. Jag vet att det kan vara skillnad på napp och napp men det bästa vore väl om hon verkligen inte liksom aldrig ville ha napp. Även om jag en del gånger, som idag, önskade att hon ville ha napp åtminstone en stund så att jag kan gå på toaletten mellan varven. Det är mysigt att ha henne i famnen men jag vill kunna göra lite annat också. Bärsele har jag fått som tips, men den funkar inte om hon vill ligga vid bröstet samtidigt. Jag får designa en egen sorts bärsele om det ska funka 🙂

Det var något mer jag ville dela med mig av här idag men det föll bort i samband med inledningen på det här inlägget…
En cyklist har dött i tävling.
En man i USA har fått ett nytt ansikte efter en olycka.
Ola Lindholm är i blåsväder.
Men sol, sol, sol är det ute i alla fall!
Det händer mycket i världen. Och här sitter jag, bredvid en sovande Alexis som helt plötsligt, efter en hel dags liggande på mig, kan ligga på en kudde.

Jag har inte sovit någonting på dagen idag heller och nattens sömn är väl ganska minimal men ändå tillräcklig eftersom att jag orkar med dagarna. Kanske börjat vänja mig?

För att skriva om något annat så längtar jag tills vi ska till Kalmar i början av juni. Ska bli kul att träffa alla nära och kära efter så här lång tid. Har inte åkt ner under den tid jag varit gravid. Men nu snart är det dags och dessutom får alla träffa lilla prinsessan.
Över midsommar så åker vi uppåt i landet. Lämnar södra norrland för ”det riktiga norrland”. Gunnarn, där Kristoffers mamma bor. Då ska Alexis få träffa farmor! Farfar får hon träffa om någon helg då vi åker till Sandviken.

Har jag verkligen inget annat att skriva om än mitt underbara barn?
Nä, inte för tillfället 😉

4 thoughts on “Tre underbara veckor…

  1. Tänk så tiden går fort. Inte klokt. Våran lille gosse blev 2 månader häromdan :O Känns otroligt. Tänkte ge ett förslag (fast du kanske testat). Karim Hatade den första nappen vi hade den var vit silikon. Jag köpte sen andra nappar som är ”bruna” om man säger delen man stoppar in i munnen på dom 😛 är brunfärgade. Det funkade på Karim för dom är lite mer mjukare än silikonnapparna. Fast sen vet jag att det inte är alla barn som gillar napp. ingen av mina andra har haft det. Men ville bara ge förlaget :).
    Hoppas allt är bra med er i fina vädret. Här är det 25 grader idag så nu har pojkarna blivit av med håret och även jag själv 3-4 cm 😉
    Ha det bäst ❤
    Kram

  2. Man vänjer sig, anpassar sig till mindre sömn men orkar ändå. Våra barn hade napp vilket var smidigt men vill de inte ta napp så är det inte mycket att göra åt saken. Men jag minns att det underlättade en smula…

    Kram

  3. Kan det inte funka med en sån bärsjal? Den kan hon ju ligga i eller i samma ställning som en bärsele. Så då kanske hon är nöjd om hon kan ligga vid bröstet. En idé bara. 🙂

Tack för att du har något att säga!

