Det där med sömn

Jag är ovanligt pigg för att ha varit vaken sedan fyra imorse. Sammanlagt kanske jag har sovit en timme sedan dess. Alexis har sovit när jag har varit ute och farit. Varför kan hon inte sova när jag är hemma, så att jag också kan sova? Nu gör hon det, förvisso. Eller hon ligger och försöker sova i sin säng. Här sitter jag och väntar på mat, alltså kan jag inte sova nu heller.
Det vore himla skönt att kunna äta en middag utan att behöva amma mitt i. Lär säkert få göra det ändå, än vet man aldrig vad som händer.

Nu känns det som jag klagar. Det gör jag inte. Det är helt underbart att amma och vara med henne. Att jag inte sover så mycket är mindre viktigt, det viktigaste är att Alexis får göra det och att hon mår bra. Senare ikväll hade jag tänkt att hon skulle få bada. Så otroligt varmt ute och hon har svettats lite grann. Inget emot vad jag har gjort. Tänkte ta på  mig kjol i morse innan vi stack hemifrån men jag trodde jag skulle få frysa. Så där fick jag när jag hade jeans och en tröja (en tunn tröja, trekvarts ärm). Det blir andra grejer nästa gång det vankas utgång. Vilket är imorgon då vi ska till BVC igen. Men det är inte förens vid två på eftermiddagen så då hinns det väl med lite sömn(förhoppningsvis).

Fullt upp hela veckan. Men det är kul, bara jag får sova. BVC imorgon, en kille ifrån trygghansa kommer hit på onsdag och ska prata om barnförsäkringar, på torsdag ska vi tvätta. Fredag är det fritt, på lördag kommer nog Emma och Filip hit(om Kristoffer inte har något emot det, har liksom inte hunnit prata med honom om det haha) och på söndag kan det bli fritt eller middag hemma hos en klasskompis. Hon funderade på en dag då klassen kunde komma å äta hemma hos henne. Hon hade tänkt om några helgen men förslaget om söndag kom upp och hon skulle tänka på det. Så vi får se. Jag hinner nog vila mellan varven så mig ska det inte gå någon nöd på.

Sedan har jag gått och tänkt på en sak… Det skulle vara intressant och veta hur mycket pengar vi svenskar spenderar på att köpa pinnglass varje sommar. Eller i varje fall vad jag själv gör av med vad det gäller glass. Det är härligt med en kall isglass eller en magnum classic när solen strålar och solglasögonen är på. Längtar till nästa sommar då Alexis är lite mer alert i sitt sinne och kan njuta av det underbara vädret så som jag. Kanske inte ligga och sola om vartannat men känna hur underbart det är med sommar. Nu ska hon ju hållas undan all sol. Hon är som en solstråle själv! Spyflugan som hon numera heter.

Nehe, nu vankas det mat och än har hon inte vaknat. Eller?
Ha en trevlig kväll.

2 thoughts on “Det där med sömn

  1. Även om hon inte är medveten om hur härligt det är med sommar och sol, eran lilla spyfluga … så är det ändå härligt för henne att födas till en sån här fin vår … och sommar som kommer … innan hon är tvungen att krypa in i overaller och tröjor och åkpåsar och gud vet vad …

    Så njut du … för det gör hon säkert … (utan att veta alternativen) 🙂

    Kram!

  2. Jag bidrar inte mycket till statistiken utan äter nog max en glass per sommar! Jag säger som Skatan, få barn på våren är inte fel även om jag testat flera årstider 😉

    Kram

Tack för att du har något att säga!

