Usama bin laden(ladin?)

Jag har precis sovit en timme men det känns som fler, och det är väl bra? Prinsessan sover lite hon också. Idag har hon varit ledsen och det gjorde ont i hjärtat på mig. Det har hon aldrig varit innan då jag inte tillåtit det och varit snällaste mamman på jorden. Visst har hon inte varit nöjdast alltid men inte gråtit så som hon gjorde idag. Hon blev grinig efter besöket på BVC men när vi var hemma igen var hon nöjd.

Varför gör det så ont när hon skriker och gråter? Det första som far igenom huvudet är om hon har ont någonstans. Just det här med att hon inte kan säga det själv är frustrerande. Nu ville hon bara vara nära och ha bröstet en liten stund. Varför tror jag något annat? Befarar det värsta. Lilla älsklingen.

Idag hälsade jag på i skolan och visade upp vår lilla tös. Kristoffer hängde med han också. Efter det blev det som sagt BVC. Hon vägde 3076 när  hon föddes, nu väger hon 3634 gram. Hon har växt tre centimeter på längden. Hon börjar bli en stor flicka 🙂
Hon äter mycket så det är väl inte så konstigt att hon gått upp i vikt och det är underbart att hon gör det. Hur ont i hjärtat hade det inte gjort på mig om det vore så att hon inte går upp något alls?

Dagens nyhet verkar vara att Usama Bin laden(ladin?) är död. Det har gått rykten om det förr men nu verkar det vara bekräftat. Varför är det så stort? Nyheterna har snackat om det hela dagen. På aftonbladet.se är det stora rubriker. Kanske kan vara skönt med någon annan stor nyhet än att alltid höra om Japan och Libyen. Undra om Obama jublar i vita huset. Han har strävat efter detta sedan han blev president. Och presidenten innan honom likaså. Jag undrar varför de har rätt att döda någon? Usama, ledaren bakom attackerna den elfte september 2001. Många dog och självklart ska personen bakom det bestraffas. Men USA är ju inte bättre själva om de begärde honom död och inte bara att han ska gripas. Aja. Nu är det väl som det är och media ska spekulera i allt som går kring det.

Jag inväntar tacos. Det blir måndagsmys här hemma. Bäst att passa på 🙂
Nu vill Alexis äta!

PS: Idag har det snöat!

2 thoughts on “Usama bin laden(ladin?)

  1. Minns att det kändes jobbigt när man inte visste varför de skrek. Jag tror att vår äldsta fick lite för lite mat en period eller så var det magen…

    Kram och god morgon!

Tack för att du har något att säga!

