Vintern rasat ut…

En hel del ändras när man får barn. Jag har insett att det inte går att tvätta sina egna kläder hundra gånger om, så jag får helt enkelt gå med nerspydd tröja om jag inte vill byta hela tiden och sedan ha världens tvätthög.
Det får omgivningen acceptera. Något som de också får acceptera är att det kan tänkas stinka om oss där vi går. Kanske är det en blöja som behöver bytas?
Jag behöver inte sminka mig för att gå ner på stan. Det är jobb nog att komma iväg. Att slänga på sig mascara då är överkurs.
Är det soligt ute löser solglasögonen det mesta. Då kan omgivningen få tro att du har sminkat dig.

Natten har varit ganska bra. Jag har fått ta igen vakna timmar nu på förmiddagen. Borde sova lite till senare. Men det är senare. Nu sover min prinsessa. Hon vaknade för en timme sedan och ville äta. Hon slocknade ganska fort igen. Så vi gosade en stund.

Igår gick vi på en promenix för jag kände mig instängd i lägenheten. Det är skönt att bara vara hemma och känna sig för med det nya livet men när solen skiner och fåglarna kvittrar, varför vara inne? Det blev en glass på stan. Det visade sig vara dansens dag så mitt på vårt fula torg underhöll dansarna i olika åldrar de shoppingsugna Bollnäsborna. De flesta med en glass i handen.
Alexis sov i vagnen under hela tiden men vaknade till liv när vi väl var hemma

Idag är det ett år sedan som jag och Kristoffer förlovade oss (i september har vi hållit ihop i fyra år, helt sjukt vad tiden går). Det ska uppmärksammas. Han som var iväg på lite äventyr häromdagen hade fixat med överraskning. Ett par guldörhängen formade som ett hjärta med diamant i mitten. Har inte tagit ett kort på dom, kanske jag borde gjort? Ni kan visualisera hur dom ser ut. Jag och andra sidan har minsann inte kunnat fixa något till honom då jag varit som klistrad hemma. En sak är säker: Att jag har givit honom det bästa någonsin i hans liv, Alexis. Det är ganska oslagbart. Så egentligen behöver jag väl inte köpa några materiella ting.
Vi ska äta skräpmat idag. Kristoffer behöver ett break mellan alla måltider han ser till att vi får i oss. Länge sedan jag stod framför spisen nu. Men den dagen kommer väl, den också.

Valborg idag. Här ska vintern sjungas ut. Härligt värre! Våren kom samtidigt som vår solstråle. Våren är nog den bästa tiden att få barn på. Då har man hela sommaren framför sig. Hemskt att gå gravid på sommaren. Det är bara som jag tror.
Vi ska inte gå till någon brasa och få våra kläder sönderrökta. Inte heller ska jag supa mig redlös och glömma livet.
NEJ, jag ska vara hemma och gosa med mina två pojkar och min enda flicka.

9 thoughts on “Vintern rasat ut…

  1. Hon är bara så söt och fin! Grattis till ettåriga förlovningsdagen! Även om det inte behövdes så var det gulligt av Kristoffer tycker jag.

    Ha en fin Valborg!

    Kram

  2. GRATTIS till förlovningen och faktiskt måste jag även GRATTA till din otroligt söta dotter! Vilken underbaring! =)
    Tack för tipset förresten! Mitt tips till dig blir nordicfeel.se inte så dumma priser de heller…=)
    Kram och ha det gott!

    • Tack, tack!
      Ja, den sidan verkar inte så dum den heller. Det är verkligen härligt att kunna handla på nätet. Visst, alla gånger kanske det inte är det säkraste men det är absolut det enklaste. Slippa gå hemifrån haha.
      Kram

  3. Hon är verkligen sötare än söt men med en så söt mamma så …

    Och du väcker minnen till liv med hur dagarna försvann … hur man inte kunde byta tröjor stup i kvarten … eller för den delen sminka sig. Men du är ung och söt ändå … utan smink. Jag döljer ockå mina osminkade ögon … när jaaag inte hunnit med bakom mina solglasögon.

    Grattis på er förlovningsdag och grattis Turex till din fina man och din fina lilla familj.

    Kram!

    • Det måste ju ligga i generna 😉
      Detta är en tid för sig, småbarnstiden. Har jag förstått. Det är många som säger att jag ska ta till vara på denna tiden som är nu. Precis om om det är värre sedan. Jag älskar varje dag med mitt lilla knyte. Jag förstår de som skaffar massvis med barn, de är ju underbara.

      Kram

  4. Stort grattis på förlovningsdagen!! 😀 (en dag efter)
    Spytröjor får man allt stå ut med ;).
    Skönt att du fick ta igen timmar, sömnen man får är guld värt.
    Snart två veckor gammal. Hon är så himla söt.
    Hoppas ni hade en toppen dag igår.
    Här blåste det en väldans massa så vi höll oss faktiskt inne. kändes inte så lockande att gå å titta på brasan även om den ligger precis utanför här. Jag tänkte mest på röken och att det blåste så.
    Ha det bäst<3
    Kram

    • Tack så mycket. Ja, snart är hon två veckor. Din lilla pojk är över en månad gammal, snacka om att tiden verkligen går snabbt!
      Såg bilden på honom, så söt.
      Jag försöker vila så mycket jag kan och hinner med när hon sover. Hittills har jag inte varit så himla bra på det men det tar sig och då orkar jag mer. Äter järntabletter även nu, tror det hjälper en hel del 🙂
      Kram

      • Ja gud det går så fort den 9:e är han 2 månader inte klokt asså.
        Thihi tack han är ganska lik dom andra skillnaden är nog att ögonen på honom är väldigt blå :). Jag var med sån eller ÄR sån än att jag inte alltid ta igen mig när de små sover :P.
        Okej ja det är bra det 🙂
        Kom och tänka på ”inte vara gravid över sommaren”. minns när vi träffades i kalmar och du berättade att din syster ville vara gravid över sommaren och gå med stor mage 😛 Det har jag gjort 2 gånger och det hoppas jag inte göra igen 😉 VARMT och tungt :P.
        Ha en fin kväll.
        Kram

  5. Jag vet precis vad du menar! Man kan vara fräsch på morgonen, men 30 min senare så känner man sig inte så fräsch längre 😉 Min Mr H börjar jobba i morgon efter att ha varit hemma i 3 veckor! Inte för att jag är handfallaen på ngt sätt, men visst känns det konstigt att plötsligt vara själv med lillan och ta allt ansvar!
    HUR ska man hinna med sig själv liksom?! Duscha, äta, toabesök mm! Och då är min lilla ändå oftast gudasnäll, men så närhetskrävande just nu…

    Stort grattis på er dag förresten =) och wow, vilken fin present du fick!

    KRAM

Tack för att du har något att säga!

