Lugn och ro

Dagen idag har varit den lugnaste dagen sedan förlossningen och det har varit himla skönt efter denna natt som varit.
Sov inte alls mycket då jag hade en liten tös som ville gosa, äta och sova lite. Sedan äta och gosa. Jag försökte somna mellan varven men det gick inte. Vore det inte för att hon är så himla söt hade jag inte orkat med detta nätterna igenom.

Behöver bara kolla på henne så är alla vakna timmar bortblåsta. Jag får vara med henne, hon är min. Kristoffers och min skapelse. Ingenting kan rubba det. Jag har inte ett skrikigt barn. Hon hinner aldrig bli riktigt ledsen för vi tillgodoser hennes behov. Det är i alla fall vad jag inbillar mig. Annars hade hon väl varit ledsnare. Det är slitsamt men alldeles, alldeles underbart att vara småbarnsförälder. Det är vad jag kan komma fram till än så länge. Kanske blir det jobbigare sedan? I så fall klarar vi det tillsammans.

Blir lugnt de närmaste dagarna också. Skulle behöva byta däck på bilen också innan besiktningen som är den sjätte maj. Min allra första besiktning. Måste komma ihåg att kolla oljan också, innan. Annars så funkar nog allt som det ska. Fast jag misstänker att det är något under bilen som är lite löst. Ska fråga om det. Så får vi se vad domen blir.

Nu börjar prinsessan här bredvid röra på sig. Antar att det snart är dags för lite mat. Men lite mer måste hon be om mat än att bara rumla runt. Det är ju inte så att jag tvingar i henne maten för att hon ska hålla käft haha.
Kristoffer blir hemma till den femte maj. Sedan ska jag och Alexis klara oss själva här hemma. Men det antar jag att vi gör, det måste vi. Just nu är kocken igång med dagens måltid: Korvstroganoff.

Det är onekligen vår nu, även här i norr. En del kallar det försommar. Men då hoppade vi över våren? Det är inte sommar nu, det är vår. Tycker jag i alla fall.

4 thoughts on “Lugn och ro

  1. Härliga rutiner men man hinner inte så mycket. Sedan när vi hade tre små barn då fattade jag inte att man kunde hinna så mycket. Ganska skum känsla!

    Ha det riktigt bra med er lilla Alexis!

  2. Åh jag vet precis vad du menar! Visst är det jobbigt och en omställning, men att ha fått en sån liten tös i sitt liv, så perfekt, så beroende utav dig och så utlämnad är en gåva! Jag kan titta i timmar på min Elsa och känna sån kärlek till min Mr H för att vi skapat henne! Klarar inte av att låta henne ligga och storgråta, tar upp henne för hon vill ha närhet; men visst blir det jobbigt då hon vill vara nära och gosa hela dagarna, men hur kan man neka?! Lite nervös då Mr H går tillbaka till jobbet nästa Tisdag =/ Blir mkt för en själv, men det måste ju gå=/ Andra mammor har ju klarat det innan mig, men antar att det hör till att vara nervös =/
    KRAM

    • Klart man klarar det. Det måste man. Det blir nya rutiner och tänka lite annorlunda när man är själv med det lilla knytet. Lika underbart lär det vara 🙂
      Känns lite konstigt att man ska gå hemma hela dagarna och bara rå om sitt barn. Antar att man måste sysselsätta sig med något 🙂
      kram

Tack för att du har något att säga!

