Den bästa tid är nu

Inte många timmars sömn. Sätter sig själv i andra rummet. Flera gånger har vi ”tajmat” in att äta när även Alexis vill äta. Så då får det vänta. Dessutom så är den nya middagstiden för oss halv åtta på kvällen. Vårt dygn är ju lite upp och ned men vi får i oss energi i alla fall.

Det är underbart att se till så lilltjejen är nöjd. Det har hittills inte varit många stunder hon behövt gråta. När hon väl gör det så måste jag, med allt vad jag kan, se till så att hon blir nöjd.
Jag har kommit igång ganska bra med amningen. Jobbigt bara att få större byst nu när mjölken runnit till. Jag har i normala fall 80 H-J beroende på BH. Ni kan ju spekulera i hur det är med massa mjölk i.

När jag orkar och kan så ska jag ladda upp lite bilder här på vår sötnos.

Jag måste ge cred till min sambo som kämpar på och ser till att allt flyter på här hemma. Idag har han tvättat och fixat. Han fixar maten och ger mig vatten osv när jag ammar och är lite förlamad. Papparollen alltså 🙂
Han har odlat pappaskägg… Finns ingen tid för rakning.

Vi var åter till BB idag för en andra undersökning av vårt fem dagar gamla underverk. Allt såg bra ut och de hon gått ner sedan hon föddes har hon gått upp + lite till. Men det är inte så konstigt, det är ju nu hon äter den feta mjölken.
Dessutom så passade vi på att shoppa lite tjejigare kläder. Så nu har Alexis sina första klänningar osv. Jättesöta.

Hoppas allt är bra med er mina kära bloggläsare. Känner mig efter i de bloggar jag följer men jag får ta igen det sedan.
Nu ska jag passa på att sova. Snart är det dags för blöjbyte och mjölkning igen.

7 thoughts on “Den bästa tid är nu

  1. Härligt att allt flyter på bra. Även mjölken för det var ett aber för min del. Men det blev folk av dem ändå! Ha det riktigt gott alla tre.

    Kram

    • Det är tråkigt för de som inte kan amma. Jag känner att det är en sådan viktig del, i alla fall för mig. Närheten och den bra mjölken.
      Men självklart blir det bra människor av flaskbarn också 🙂

  2. Så mysigt att läsa om er nya liv … som Znogge antyder så funkar inte brösten alla gånger och det blir bra mänskor även av flaskbarn. Tänk när jag växte upp då var det vanlig mjölk, vetemjöl och en smörklick i vällingen som födde upp barn … ha ha du ser så jag blev.
    Ser fram emot foton men stressa inte gör bara allt som funkar för dig tänk inte på andra.
    Kram

    • Bra råd där, att inte tänka så mycket på andra.
      Ibland känns det som om att man är tvungen att behaga andra nu när orken inte alltid är på topp och all uppmärksamhet riktas åt de lilla livet.

      Kram

  3. Min blogg har haltat och jag … jag har INTE fått någon baby att ta hand om … så det förstår jag att du inte har tid med. I början brukar ju allt gå som i ett rus … man hinner inte med något annat än sin egen lilla familj. Hur går det för Ville förresten. Är han svartsjuk? … Och till vilken härlig sommar lilla Alexis gjorde sin entré …

    Snusa henne på huvudet för mig … det finns inget som doftar så gott som bebisar …

    Kramar!

    • Ville är lite gnällig men det är nog mest för att vi inte hinner ge honom så mycket uppmärksamhet. Men det börjar ta sig. Nu när det blivit lite mer rutin här i vardagen.

      Det är härligt att hon har mycket hår 🙂
      Det ger henne lite mer karaktär än om hon vore flint. Vi får väl se hur länge det sitter i haha.

      Kram

  4. Mysigt :D. Tänk redan en vecka gammal idag. Tiden går så fort. Skönt att amningen kommit igång. Jag kunde amma min son ett tag men efter att han fått flaska några gånger på sjukhuset blev han ”lat” för att kämpa för maten. jag försöker ge honom det lilla jag har. (Har aldrig haft tur med amning.) Marwan vägde bara 2580 så dom gav honom ersättning direkt så honom var det inte nån amning med. Yaakob var allergisk mot mjölkprotein så han fick specialmjölk. men nu tål han det som tur är ;).
    Hon växer en del kan jag tänka mig? 😀 Mysigt med att köpa kläder.
    På tal om hår så har mina pojkar fötts med hår men sedan tappat. Men Karim har kvar sitt, han hade ganska mycket hår när han föddes.

    Ha det så bra och bara njut njut njut 🙂
    Kram.

Tack för att du har något att säga!

