Helt underbar

Ja, som ni vet har jag kläckt. Därav min frånvaro här.
Klockan 02.15 den 19/4 kom vi in på BB. Jag orkade inte vara hemma med värkar som de var då även om de på tele sa att jag kunde vänta.
När jag kom in insåg barnmorskan vattenavgång (visste inte ens om det själv). Då var jag öppen fyra centimeter.
För att göra många timmar korta:
Klockan 15.03 kom vår lilla Alexis ut.

Idag är hon tre dagar gammal och helt underbar så klart.

Mina dagar nu för tiden:
Öva inför Blöjbyte-VM (om det existerar).
Mjölka ur
Amma
Vila
Byta blöja
Amma
Äta
Amma
Byta blöja
Osv.

Där emellan ska man hinna med massa annat men det överlåter jag till Kristoffer.
Jag återkommer när min nya vardag är lite mer rutin.

GLAD PÅSK!

9 thoughts on “Helt underbar

  1. Ser supergo ut, önskar jag bodde nära så att jag kunde få komma upp och nosa på henne, de luktar så himmelskt gott den första tiden.
    Kram o go Påsk
    Ps. jag gissade fel på födelsedagen med ett dygn och så trodde jag att det skulle bli en kille … äsch då … men du är säkert jättenöjd ändå.

  2. Jag måste berätta att Alex har sagt varje gång han sett någon av bilderna på Alexis att hon är mamma upp i dagen! 🙂
    Roligt det ska bli att träffa er i dag.

  3. Grattis GRATTIS GRATTIS … sent ute som vanligt … men från djupet av mitt hjärta ett jättestort GRATTIS till er alla tre … Vilken liten söt jänta! Och nu har du fullt upp … Massor av kramar!

    PS Hon är verkligen en söt liten tjej, er Alexis … och vad mycket hååår! …

    Kramar igen!

Tack för att du har något att säga!

