När, var och hur?

Kristoffer ska snart ta sig ett förtjänat bad. Jag tänker inte bada, för jag orkar inte. Sedan vet jag inte om det är så bra för mig.
Fast så länge vattnet inte har gått så ska det väl gå bra. Men jag skiter i det, idag.
Söndag igen, ännu en vecka har passerat. Den kommande veckan kommer nog vara den mest spända veckan i hela mitt liv.

I veckan kan vad som helst hända. Jag har inte BF förens på tisdag, enligt barnmorskan och på onsdag, enligt mig själv. Men vad som helst kan hända, när som helst. Just för tillfället känner jag inga som helst förvärkar av något slag. Inget annat än foglossning. Vi får se när det verkligen kickar in. Vilket datum vår solstråle bestämmer sig för att dimpa ner på. Spännande.

Idag har jag även tänkt lite över det här med föräldraledighet och föräldrapenning. Jag har försökt att förstå via försäkringskassans hemsida. Jag och Kristoffer har till och med gått på informationsmöte men ändå så tycks jag inte riktigt fatta vad som krävs av mig.
Måste jag planera min föräldraledighet, långsiktigt? Hur funkar det, hur många dagar i veckan är bäst att ta ut? Mån-fredag eller mån-söndag. Jag antar att allt handlar om pengar, vad jag vill få ut i månaden, hur många dagar jag vill ha till godo sedan.
Så många frågor och dessa var bara några av dom. Jag ska ringa försäkringskassan imorgon. Förhoppningsvis kan jag bli lite klokare och fatta vad jag ska göra och hur. Allt ska ju gå så smidigt när man har E-legitimation. Först kanske jag måste förstå hur allt fungerar, innan jag planerar min ”ledighet”.

Skola måndag och tisdag. Sedan börjar en del av projektveckan. Så under en veckas tid ska det jobbas med valfritt projekt. Jag har valt att skriva om min graviditet i en större utsträckning. Lite frågeställningar som varit genom graviditeten osv. Sedan som avslutning: Förlossningen. Det blir nog bra. Sedan lämnar jag in det och går på föräldraledighet 😉
Det är projektvecka sedan lovvecka, 2 veckor hemma alltså. Ett år för mig. För en dag på dessa två veckor, blir vi föräldrar här hemma. Det känns som om att jag knappt ha tid att tänka på något projektarbete eller vad jag ska göra på lovet.
Allt som snurrar i min skalle just nu är den stora frågan:
När ska varelsen inuti min mage kika ut?

7 thoughts on “När, var och hur?

  1. Nu är det nära väldigt väldigt nära. Kan ske när som. Kanske just i detta nu :)- Hoppas du slipper bära över på tiden vet hur påfrestande det kan vara. Men även om du skulle det så är det ändå nära :).
    Förvärkar kände jag aldrig med 2 första så det kan bara komma direkt ;). Jag vart paff då mina värkar med Marwan började eftersom jag trodde jag skulle ha förvärkar först :P.
    Hoppas allt är bra för övrigt strålande väder idag hoppas ni har det hos er också. Ha det så bra ❤
    Kram!

  2. Ja nu är det spännande må jag lova … jag gissar på … på … att han eller hon vill se dagens ljus på … hm … nu slår jag till med en gissning … på fredag … fredagen den 15 april 2011 … det låter väl bra?

    Men han/hon kommer förstås när han/hon kommer … vad jag än gissar på.

    Kram!

  3. Åhh så mycket fin du har skrivit sedan jag var här inne sist … Lilla Du var verkligen mysig att läsa.
    Du bara väntar och väntar, tycker att man gör det mest hela livet alltid är det något man väntar på. Det är väl därför man säger ”inget är som väntans tider”. Men själva graviditetsväntan den var oliiiidligt lång fast jag inte gick över tiden något speciellt.
    Kram

Tack för att du har något att säga!

