My heart is refusing me

Jag har hämtat oanad energi och kraft den senaste veckan så imorgon är jag nog redo för skolan igen. 39 fulla veckor nu. Spännande! Jag kör på. Jag har ju tagit det lite lugnt iaf.
Och nu ska jag väl inte ta det mer lugnt, annars går jag över tiden. Det är de ingen som vill 😉

Imorgon har vi boksamtal + film. Så det är en lugn dag att återkomma till. Den bok vi ska ha läst ut och gjort uppgifter på är Vägen skriven av Cormac McCarthy. Den film som vi ska se är självklart filmen som är gjord utifrån boken. Vi ska jämföra de båda och så.
Jag har, för länge sedan, sett filmen. Därför hade jag inga höga förväntningar på boken. Men den var bättre. Minns inte överdrivet mycket av filmen då den inte tilltalade mig. Så imorgon får vi se om jag ser den annorlunda.
Trailen för filmen:

Idag följde jag med Kristoffer till affären. Vi körde dit och handlade det vi skulle ha och sedan hem igen. Jag gjorde maten (vilket är ovanligt nu för tiden då jag inte orkar stå upp en längre tid). Och det kändes vill jag lova. Jag kan inte stå upp en längre tid bättre nu än vad jag kunde innan. Det gör ont när jag rör på mig längre perioder. Men jag strävar efter att kunna gå till skolan ändå. Jag får väl se till att inte röra mig för mycket när jag väl är där. Vi har lektion imorgon, på fredag är vi lediga för att gå i skolan på lördag då det är öppet hus. Så då är jag där i ett par timmar. Det ska jag nog fixa. Jag har insett mina begränsningar men det är tråkigt att bara vara hemma.

Jag som inte alls är intresserad av melodifestivalen har fastnat för en låt jag inte ens hade en aning om att den har medverkat där.
Det är My heart is refusing me med Loreen. Så bra!

Varför vann inte den?

Kristoffer är så bra på att ta hand om mig och kan själv se vad som behöver göras i hemmet. Helt otroligt 😉
Han ger mig massage (jag behöver inte ens fråga), hämtar saker åt mig så jag slipper gå i onödan. Sticker till affären om det är något jag vill ha men som jag inte orkar åka å handla. För någon dag sedan cyklade han till affären och köpte Coca-cola. Vilket han själv också ville ha. Han är helt enkelt bra, den där Kristoffer. Hoppas att han inte svimmar under förlossningen för jag behöver hans stöd enda tills vår lilla solstråle väljer att titta ut (och långt efter det med såklart).

2 thoughts on “My heart is refusing me

  1. Nu lyssnade jag inte så mycket på Melodifestivalen för jag var ju inte hemma och visste inte heller att den här låten var med … men den var väldigt bra … Bättre än den som vann i alla fall.

    Man blir glad över att höra hur fint ni har det tillsammans du och Kristoffer och hur ni väntar på den lilla/lille tillsammans … det är nog inte alla som har det så fint . Många killar är nog ”lite rädda” och ”smiter” kanske undan … Och har ni byggt upp det här tillsammans nu så lär det fortsätta … inte kommer han att svimma inte 🙂

    Kram!

Tack för att du har något att säga!

